EUR: 310,01 Ft
CHF: 288,98 Ft
2017. január 23., hétfő
Rajmund, Zelma

Életmód

Felejtsd el a fogyókúrát!

A bikiniszezon közeledte általában a legerősebb motiváció az életmódváltásra. A szakemberek szerint azonban ez a lelkesedés mindössze négy hétig tart. A második hónap elejére ugyanis mindig találunk valami ésszerű kifogást a nassolásra és az edzés elbliccelésére. A kilók pedig alattomosan visszakúsznak. De mit tehetünk, hogy ez ne így történjen?

Persze a lelke mélyén mindenki tudja, hogy a kulcsszó a türelem és a következetesség, de mégis miért olyan nehéz ezt betartani?

– Az étrend átalakítás komoly változás a hétköznapokban, és mint minden változás, ez is egy tanulási folyamat – szögezte le Kardos Szilvia életmód szakértő. – Éppen ezért nem kell azonnal lecserélni a teljes háztartást, elég, ha kisebb lépésekben haladunk, hogy könnyebben hozzászokjunk az újdonságokhoz! Fontos, hogy örömünket leljük az étkezésben, többször együnk kevesebbet, és néhány apró trükkel kényeztessük magunkat. Egy gusztusosan elkészített, szemre is vonzó zöldségsalátát nagyobb élvezettel fogyasztunk, mint egy kilókat leolvasztó csodakapszulát. A nyár közeledtével egyébként a meleg miatt csökken az éhségérzet, ezért könnyebb tartani a diétát. Ne legyünk túl szigorúak magunkkal, néha engedélyezzünk „bűnöző” napokat . Ilyenkor persze nem kell felfalni több tonnányi édességet. Az is jó motiváció lehet, ha veszünk egy csinos fürdőruhát.  A nassolás szót pedig töröljük a szótárunkból!

diétaA mozgást persze nem úszhatjuk meg: néhány kutyafuttában elvégzett hasizomgyakorlat sajnos nem járul hozzá a fogyáshoz, hisz a zsírégető – kardió – mozgás nélkül hiába kockásodik a hasunk, ha a rajta lévő zsírréteg eltakarja. Ehhez azonban nem kell feltétlenül bérletet váltanunk egy edzőterembe.

– Kezdődik a szabadtéri sportok szezonja, rengeteg ún. felnőtt játszótér van, ahol a kültéri fitness gépeken gyakorlatilag egy teljes napi edzés elvégezhető – hívta fel a figyelmet Buzási Richárd személyi edző. – A rendszeres, minimum heti három alkalommal elvégzett reggeli futás egyébként az egyik legjobb mozgásforma, amit mindenki a saját tempójában, a saját időbeosztása szerint végezhet.

A legfontosabb azonban az, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben. Néhány plusz kilóval is sokkal szebbnek látjuk magunkat, ha úgy nézünk tükörbe, hogy aznap is tettünk valamit az egészségünkért.

Kapcsolódó Cikkek