2017. december 18., hétfő
Auguszta

Külföld

A Solar Impulse 2 már több mint háromezer kilométer repült

Bár meg kellett szakítani a Csendes-óceán átrepülését, a Solar Impulse 2 már elérte a célját, hogy napelemes repülőgépként a világ leghosszabb útját tegye meg – közölte keddi sajtótájékoztatóján Bertrand Piccard társpilóta.

45 óra alatt 3265 kilométer repültek már – tette hozzá a napelemes repülőgépprojekt kezdeményezője.  A kizárólag napenergiával hajtott repülőgép több mint 40 órás repülés után hétfőn landolt Japánban, a rossz időjárás akadályozta meg abban, hogy világkörüli útjának hetedik szakaszát teljesítse, és a kínai Nankingból a 8175 kilométerre fekvő Hawaiira repüljön.


A szervezők közölték, most arra várnak, hogy az időjárás javuljon és nekivághassanak a Csendes-óceánnak.  “Csak az időjárás akadályoz minket. Mindent megtettünk, ami lehetséges, és sikeresek voltunk. Az időjárást azonban nem tudjuk uralni” – hangoztatta a misszió monacói irányítóközpontjából élő adásban közvetített sajtótájékoztatóján Piccard.

A meteorológusok szerint néhány napot várniuk kell a folytatásra. Nagojában a helyi hatóságok segítségével hangárt kell építeniük, hogy megvédjék különleges repülőgépüket a rossz időtől.


A Solar Impulse 2 márciusban indult 35 ezer kilométeres, többszakaszos világkörüli útjára Abu Dzabiból.

Több mint 40 órányi folyamatos repülés után hétfő hajnalban landolt a Japán középső részén fekvő város repülőterén. Általában a Nanking-Nagoja közötti 1700 kilométeres távolságot három óra alatt teszik meg a repülőgépek, de a napelemes gép csak mintegy óránkénti száz kilométeres sebességgel halad.

Ráadásul a gépet vezető André Broschbergnek hét órát várnia kellett arra, hogy leszállhasson a nagojai repülőtéren zárás után, hogy semmi ne zavarja a 72 méter szárnyfesztávolságú repülőt. Amikor el kezdett gépével süllyedni, napelemei még teljes töltöttséggel bírtak, amire Földet ért, már csak 74 százalékossal, ez mutatja mennyivel több energiára van szükség a landoláshoz – magyarázták a pilóták.

Egy felhőzet kikerülése is extra energiát igényel, ám még fontosabb, hogy a repülőgép nem képes szélsőséges időjárási körülmények között repülni. Nem szereti az esőt vagy a turbulenciát – hangoztatta Claudia Durgnat, a projekt szóvivője.

Címkék

Kapcsolódó Cikkek