2017. december 11., hétfő
Árpád, Árpádina

Aktuális

Beletrafált a Spar az új boltjával

Egy hete nyílt meg a belvárosban a Spar Magyarország 387. hazai üzlete és az első napok eredményei alapján úgy tűnik bejött a láncnak az elsőre meglepőnek tűnő helyszín választás. A 317 millió forintból felhúzott ötszáz négyzetméteres bolt egyik konkurenciája ugyanis a közeli WestEnd bevásárlóközpontban működő majd’ 900 négyzetméteres Spar.

Bevált márka, bevált formaAz üzletlánc a Lokál megkeresésére arról tájékoztatott, hogy a terület kiválasztását piackutatás előzte meg és ez alapján naponként csaknem kétezer vásárló érhető el, a délelőtti órákban elsősorban a környék nyugdíjas korosztályára, illetve az irodai dolgozókra támaszkodhat majd a kereskedés. Délután már a helyi lakosok dominálhatnak, az esti órákban pedig a fiatalkorú vásárlók kerülhetnek túlsúlyba.


Mint megtudtuk, az első napok kereskedése felülmúlta az előzetes várakozásokat. Igaz, ebben szerepet játszhatott az is, hogy az üzlet a hét utolsó napján is nyitva tartott, miután a vezetés élt a szabadon kijelölhető vasárnap egyszeri lehetőségével.

A Spar a jövőben sem hagy fel a bővítéssel, bár elmondták, hogy inkább a franchise boltok nyitására koncentrálnak majd. Jelenleg 42 áruház működik ilyen konstrukcióban, ezt 2020-ig több százra duzzasztaná fel a lánc. Utóbbiak fejlesztése azonban nem jelenti a saját üzletek háttérbe szorítását, ezek modernizációja ugyanis 2015-ben is zajlik, közel egy tucatnyi bolt megújításával. A cég kiemelte: az arculat marad, csupán revitalizációról van szó. Idén mintegy 8 milliárd forintos beruházási keret áll a Spar Magyarország rendelkezésérere (a hírek szerint ez az összeg tavaly még 18 milliárd forintról indult), amelyből például a húsüzem fejlesztésére is különítenek el összegeket. A jövő évi beruházási költségvetés jelenleg még tervezés alatt áll.


Címkék

Kapcsolódó Cikkek