2017. december 12., kedd
Gabriella

Életmód

Boldogító ételek

Mindannyian jól tudjuk, mennyit tud segíteni egy szelet csokoládé egy feszült napon. Ám ennél sokkal egészségesebben is hathatunk pozitívan az idegrendszerünkre.

mogyoróTáplálkozási szakemberek szerint a jó hangulat alapja, hogy szervezetünkbe olyan tápanyagokat jutassunk be, melyek szükségesek az ingerület-átvivő anyagok előállításához. Az olajos magvak (dió, mogyoró, lenmag) nagyszerű “bánatételek”, többek között magas magnéziumtartalmuk miatt hamar javítanak az ember hangulatán. Egy nehéz napon azzal is tudunk magunknak segíteni, ha lazacot eszünk, pulykát és tejtermékeket. Ezekben ugyanis triptofán van, ami tulajdonképpen maga a “boldogsághormon”. Depresszó, szorongás és stressz kezelésére tirozin aminosavat is használnak az orvoslásban, de ezt táplálkozással is bejuttathatjuk , amennyiben banánt vagy avokádót eszünk. Az alacsony D-vitamin szint is közrejátszhat hangulati zavarok kialakulásában, de tenger gyümölcsei, máj és tojássárga fogyasztásával ezen is segíthetünk.


Kapcsolódó Cikkek