EUR: 307,55 Ft
CHF: 265,20 Ft
2017. október 21., szombat
Orsolya

Életmód

Cukor helyett jázminkapócát!

Tudta, hogy a sztívia neve valójában jázminkapóca?

Tudta, hogy a sztívia neve valójában jázminkapóca?

Az egészséges étrend hívei és a cukorbetegek a növényi alapú édesítőszerekre esküsznek, sokaknak számára azonban még mindig misztikus jelentésű a xilit és a sztívia.  Nézzük, mi is az a két “csodaszer”, ami kiűzte a modern konyhákból  a cukrot.

A nyírfacukor vagy másik nevén a xilit egy, a természetben is előforduló cukoralkohol, ami megtalálható a legtöbb növényi anyagban, így a zöldségekben és a gyümölcsökben is. Régen a nyírfacukrot magából a nyírfa édes rostjaiból állították elő, innen az elnevezés. Ma már széles körben használják, mint a cukrot helyettesítő cukormentes anyagot. Sokat tehetünk az egészségünkért, ha a finomított fehér cukrot kicseréljük xilitre a konyhánkban.

A jázminkapóca vagy más nevén sztívia édesfű vagy édes levél a őszirózsafélék családjába tartozó évelő növény, mely Dél-Amerikában őshonos és édes leveléről nevezetes fűszer és gyógynövény. A guarani indiánok már több száz évvel ezelőtt a növényből nyert folyadékot alkalmazták a sebek gyors gyógyítására, mert segít megakadályozni a hegesedést. A növény kivonatait (port, szirupot, tablettát, szirupot) és a szárított tealeveleket a világ minden táján széles körben használják édesítésre.Kalória-és szénhidrátmentes,  sütésnél-főzésnél 198 fokig megtartja az édes ízét.

Kapcsolódó Cikkek

  • Batátát az asztalra!

    Batátát az asztalra!

    Az édesburgonya, vagyis a batáta az idei ősz vitathatatlan sztárja a konyhában. Sütve, párolva, grillezve, főzve, pürésítve, húsok mellé köretként vagy főzelékként fogyaszthatjuk, de édes sütemény, lepény is készülhet belőle.

  • Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Magyarországon a 6–8 éves gyerekek több mint 20 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ezen belül a fiúknál 20,5, a lányoknál 21,9 százalék ez az arány az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint.

  • Népszerűek a hazai borvidékek

    Népszerűek a hazai borvidékek

    Jelentős eltérések vannak az egyes hazai borvidékek ingatlanpiacán: néhol az ingatlanár-robbanás már javában érzékelhető, néhol még nem tapasztalható komolyabb mozgás.

  • Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Átlagosan napi két órát töltenek közösségi oldalak előtt és az életük felét már online térben élik az úgynevezett Z generációhoz tartozó magyar fiatalok, akik már többet kommunikálnak az interneten, mint személyesen – ismertették egy friss kutatás eredményeit az M1 aktuális csatornán vasárnap.