2017. december 12., kedd
Gabriella

Sport

Multichannel Hervis nyílt a MOM Parkban

Július elsején, a MOM Park Bevásárlóközpontban nyitott meg a következő, 800 m2 alapterületű áruházát a Hervis. Közép-Európa meghatározó sportszer- és sportruházati láncának ma megnyíló üzlete a Hervis többcsatornás – multichannel – kereskedelmi koncepciójának legújabb nagykövete. Az eladótérben elhelyezett tabletek és QR-kódok segítségével a vásárlók nemcsak a bolt választékából, de a Hervis teljes európai kínálatából válogathatnak, online vásárlással pedig ingyenes átvételi, illetve fizetési pontként használhatják az üzletet. Az itthon 26 áruházzal rendelkező osztrák lánc 2014-ben – 20 termékkategóriában mintegy 16 000 eladott árucikkel – megháromszorozta hazai online forgalmát, 2015 első félévében pedig az előző évihez képest további 43%-kal növelte webes bevételét.

A Hervis itthon

A Magyarországon a válság évei alatt 5 áruházzal bővülő Hervis-lánc vidéken is masszív jelenléttel rendelkezik: egy kivételével az összes megyeszékhelyen jelen van, és jelenleg is további üzletek nyitását tervezi. A menedzsment várakozásai szerint a Hervis 2014-es 14,06 milliárd forintos árbevétele idén ismét két számjegyű százalékkal nő majd, éves eredményét pedig nullszaldó közelébe várja a cégvezetés. Az online értékesítésből származó bevételek várhatóan továbbra is dinamikusan növekednek, hiszen már 2015 első félévében mintegy 43%-os növekedést produkált ez a csatorna az előző évi hasonló időszakhoz képest.

A Hervis energiatakarékos, levegő- és környezetbarát anyagok felhasználásával kialakított 800 m2-es eladóterű boltja több népszerű sportág szerelmesének kínál innovatív, felső kategóriás termékekkel megerősített választékot. Az új budai áruházban debütál például a prémium minőséget képviselő osztrák Salewa túramárka, illetve az üzletnyitással egy időben az online választékban elérhetőkké válnak a Vaude, a La Sportiva, valamint Dynafit sportszermárka termékei is.


„Tapasztalataink szerint a MOM Park, illetve a hegyvidék vásárlóközönsége átlagon felül trendkövető és fokozottan nyitott az újdonságokra, ezért megtaláltuk a tökéletes helyet arra, hogy szélesebb körnek is elérhetővé tegyük prémium sportfelszereléseinket, valamint divat- és szabadidőmárkákat” – nyilatkozta az üzlet megnyitóján Viola Krisztina, a Hervis Divatkereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója.

Hozzátette: a többcsatornás vásárlás révén ez a prémium kínálat még inkább kiszélesedik, hiszen a vásárlók az áruházban kihelyezett táblagépekről nemcsak a helyben található készletet, hanem a Hervis európai szortimentjét áttekinthetik, és akár már a boltból online rendelhetnek, illetve ingyenes áruátvételi pontként használhatják a Hervis 26 hazai áruházát.


A látogatók okostelefonjukkal az egyes termékcsoportok mellett elhelyezett QR-kódokat is leolvashatják, és a teljes árukínálatot bemutató online márkashopok és tematikus sportvilágshopok készletéből válogathatnak.  (Például a futóosztályon lévő QR-kódot leolvasva a vásárló azonnal a Hervis honlapján, az online futóboltban találja magát, és a boltban elérhető termékeken kívül a kapcsolódó online kínálatot is megnézheti.)

A Hervis az online kártyahasználattól idegenkedőknek is kedvez: ha a vásárló az üzletben elhelyezett táblagép segítségével interneten vásárol, nemcsak online, hanem közvetlenül az áruház kasszájánál is fizethet.

A kiskereskedelmi lánc az új koncepcióval egyszerre elégíti ki a modern megoldások iránt nyitott vásárlók igényeit, illetve az online és a bolti kereskedelem keverékére fogékony, de a személyes tanácsadást igénylő vásárlókból álló új célcsoportot is megszólítja.

Ezzel a koncepcióval – egy minden szempontból 21. századi megoldással – valóban ötvözzük az online és a hagyományos vásárlás előnyeit” – mutatott rá Viola Krisztina, a Hervis Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

Dübörög a multichannel

A többcsatornás értékesítési modellt több hónapos tesztidőszak után, 2013 végén Szlovénia, Csehország, Ausztria és Németország mintegy 100 üzletében egy időben vezette be a Hervis.

A koncepció folyamatos fejlesztésének köszönhetően a Hervis 2014-ben az előző évihez képest megháromszorozta online forgalmát: az eladások több mint felét már az áruházakban kihelyezett tableteken keresztül bonyolítják le. Tavaly 20 termékkategóriában mintegy 16 ezer árucikket adott el online boltjában a Hervis, többségük sportcipő volt.

„A Hervis többcsatornás modelljének sikere bizonyítja, hogy az online értékesítés óriási, eddig még ki nem aknázott lehetőség a hagyományos bolti kereskedelem számára is. A két csatorna kibővítése nem csupán az internetes kereskedelem számára jelent versenyelőnyt, hanem az áruházak szolgáltatását is bővíti” – hangsúlyozta Viola Krisztina.

A többcsatornás koncepció 2015. július 1-jén már minden hazai Hervisben, köztük a legújabb, a MOM Parkban található üzletben is elérhető. A szolgáltatás az elmúlt két évben számos finomításon ment keresztül: a felület mobiltelefonos optimalizálása mellett jelentősen kibővült és átalakult a kereső funkció, lehetséges a termékenkénti kategorizálás, valamint elérhető egy mérettáblázat, illetve a keresett termékeket ma már kívánságlistára menthetik a látogatók.

Viola Krisztina elmondta: az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az online vásárlók 68%-a használja a click & collect szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy az online felületen megvásárolt termékeket házhozszállítási díj nélkül a vevő az általa megjelölt boltban vegye át. Ezzel ugyanis nemcsak a szállítási költség spórolható meg, de a termék kipróbálása és cseréje is jóval egyszerűbb.

A Hervisnél azt tapasztalják, hogy az online rendelések az európai átlag alá csökkentették a hazai visszáru arányát. A költségérzékeny magyar fogyasztók rendkívül tudatosan választják ki a nekik megfelelő termékeket, illetve az is megfigyelhető, hogy a hatékony online termékmenedzsmentnek köszönhető pontos termékinformációk és specifikációk jóvoltából már elsőre sikeresebben választanak árut, mint korábban.

Ugyancsak figyelemre méltó, hogy az átlagos online kosár értéke mintegy 45%-kal haladja meg a normál bolti vásárlások értékét. Ennek hátterében az áll, hogy az online vásárlók gyakrabban rendelnek olyan felső kategóriás termékeket, amelyek a boltok kínálatában nem találhatók meg.

Jó példa erre, hogy az egy vásárlóhoz köthető legmagasabb értékű online rendelés tavaly elérte a  900 ezer forintos szintet, slágertermékeknél pedig a magyar piac online értékesítési volumene felveszi a versenyt az osztrákéval.

A MOM Parkban található üzlet megnyitásával a lánc nemcsak piaci pozícióját erősíti meg, de elkötelezettségét is bizonyítja a magyar piac felé. Az új üzletben 10 új munkahely jön létre, és a vállalat további gyakorlati helyeket is biztosít az üzletbe tanulóként érkező fiatalok számára. Az áruház kialakításakor a Hervis a fenntarthatósági elvárásokat szem előtt tartó, költséghatékony és energiatakarékos üzlet létrehozására törekedett. Ezt a célt szolgálják az építésekor alkalmazott újrahasznosított elemek, a 100%-ban LED-izzós világítás, valamint az alacsony környezetterheléssel előállítható, jó beltéri levegőt biztosító kaucsuk padlóburkolat.

Kapcsolódó Cikkek