2017. december 16., szombat
Etelka, Aletta

Életmód

30 napos guggolás kihívás

guggolás

Fontos, hogy izomból dolgozzunk és ne lendületből (fotó:pixabay)

Akkor is bombaformába lendülhetünk egy hónap alatt, ha nem fér bele a családi büdzsébe a személyi edző, ha nincs időnk minden nap minimum egy félórát kocogni, vagy ha tudjuk, hogy motiváció nélkül bizony gyorsan abbamarad a lelkesedés. A megoldás a közösségi oldalakon terjedő új őrület, a 30 napos guggolás kihívás. Leteszteltük, működik!

A kihívás egy virtuális edzőparner meghívással kezdődik, akivel megállapodást kötünk, hogy minden nap elvégezzük az adott gyakorlatokat. Nincs fix edzésidő, amikor ráérünk, akkor kell megcsinálni a guggolásokat, ami után az edzőpartnert e-mailben, chaten, skype-on, vagy bármilyen más virtuális formában értesíteni kell. A pszichés “nyomás” miatt egyik fél sem blicceli el az edzést, hiszen végig ott motoszkál a fejekben a gondolat, hogy a másik már megcsinálta. Az első néhány nap az egészséges versenyről szól – mindkét fél be akarja bizonyítani a másiknak, hogy van benne kitartás, és igyekszik a társa előtt elvégezni a feladatot -, ám egy idő után az edzőpartnerek már nem versengenek, hanem biztatják egymást. A kihívás végén, a közös sikerélmény eredménye garantáltan jó néhány mínusz kiló és feszes hátsó.


Ettől lesz feszes a popsija

Szűkguggolás –Zárt lábakkal guggoljunk, figyeljünk, hogy a súlyt a sarkara helyezzük

Szűkguggolás rúgással – Ugyanúgy guggoljunk, ahogy az előbb, majd amikor kiegyenesedtünk, a jobb lábbal rúgunk hátra. Ismételjük meg a guggolást és utána a bal lábbal rúgjunk hátra. Ez számít egy körnek.

Alapguggolás – Vállszélességű terpeszben állva guggoljunk. Figyeljünk arra, hogy dolgozzon a comb.

Alapguggolás rúgással – Ugyanúgy guggoljunk, mint az előbb, de az első felállásnál a jobb lábat emeljük oldalra, majd ismételjük meg a guggolást, és a bal lábbal rúgjunk ki. Ez jelent egy kört.

Szumós guggolás . Terpeszállásból guggoljunk úgy, hogy a lábfejeket fordítsuk kifelé, majd guggoljunk addig, míg a lábszár és comb derékszöget nem zár be. Figyeljünk, hogy a súlypontot a sarkakra helyezzük, ne engedjük, hogy a térd a boka elé mozogjon.

1.nap – 6 ismétlés mindegyikből

2.nap – 10   ismétlés mindegyikből

3.nap – 6 ismétlés mindegyikből, 2 sorozat

4.nap    Pihenőnap

5.nap    5 ismétlés mindegyikből , 3 sorozat

6.nap    10 ismétlés mindegyikből

7.nap    8 ismétlés mindegyikből, 2 sorozat

8.nap    Pihenőnap

9.nap    9 ismétlés mindegyikből, 2 sorozat

10.nap  6 ismétlés mindegyikből, 2 sorozat

11.nap  5 ismétlés mindegyikből, 4 sorozat

12.nap  Pihenőnap

13.nap  7 ismétlés mindegyikből, 3 sorozat

14.nap  6 ismétlés mindegyikből, 2 sorozat

15.nap  5 ismétlés mindegyikből, 5 sorozat

16.nap  Pihenőnap

17.nap  9 ismétlés mindegyikből, 3 sorozat

18.nap  5 ismétlés mindegyikből, 3 sorozat

19.nap  7 ismétlés mindegyikből, 4 sorozat

20.nap  Pihenőnap

21.nap  10 ismétlés mindegyikből, 3 sorozat

22.nap  8 ismétlés mindegyikből, 2 sorozat

23.nap  8 ismétlés mindegyikből, 4 sorozat

24.nap  Pihenőnap

25.nap  7 ismétlés mindegyikből, 5 sorozat

26.nap  6 ismétlés mindegyikből, 3 sorozat

27.nap  9 ismétlés mindegyikből, 4 sorozat

28.nap  Pihenőnap

29.nap  12 ismétlés mindegyikből, 3 sorozat

30.nap  10 ismétlés mindegyikből, 4 sorozat

Kapcsolódó Cikkek