2017. december 12., kedd
Gabriella

Életmód

Együnk, hogy aludjunk!

A stresszes hétköznapok miatt egyre többen szenvednek álmatlanságban, hiába hajtják le fejüket a párnára, a gondolatok tovább zakatolnak. Néhány ételtípus fogyasztásával segíthetünk szervezetünknek, hogy képes legyen ellazulni, elaludni.

 

fish-649068

A legtöbb hal – főleg a lazac, a laposhal és a tonhal – tele van B6 vitaminnal, ami szükséges a melatonin termelődéshez, ami pedig az alváshoz. A banánban szintén megtalálható ez a vitamin, fogyasszuk tehát bátran.


usd-67411

Ha vacsorára rizst eszünk, válasszuk a jázmin típusút, ennek ugyanis magasabb a glikémiás-indexe, mint a hagyományos rizsnek, ezért hamarabb el fogunk tudni aludni.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Igyunk cseresznyelevet. Felmérés igazolja, hogy lefekvés előtt egy pohár igazi(!) cseresznyelé csökkenti még a kóros álmatlanságot is. Ezért is a melatonin a felelős.

milk-518067

Az álmatlanság hátterében gyakran kalcium hiány áll, ezért érdemes kipróbálni, hogy vacsorára minél több tejterméket fogyasztunk, mint például tejet vagy joghurtot. A magnéziumot bevihetjük a szervezetünkbe bulgur, árpa és más teljes kiőrlésű gabona formájában, de akár könnyű kelkáposzta -főzelékként vagy salátaként.

barley-74247_640

Kapcsolódó Cikkek