2017. december 16., szombat
Etelka, Aletta

Tech

Narancscsíkot húz az új Peugeot

Nem csak friss színeket, automataváltót és Euro 6-os motorokat is kapott az új 208-as.

A nyár elejétől Európa-szerte forgalmazzák a Peugeot 208-as kisautóját. A modell három év után újult meg az utolsó milliméterig, és folytatva a hagyományokat továbbra is a ferde hátú kompakt kategória egyik nagyvadjának számít.


Az új konstrukció kialakítását nem aprózták el a franciák, és tényleg a részletekig csiszoltak a korábbi verziókon: így például tagoltabb lett az első lökhárítók eleme, szélesebb a hűtőmaszk, amely ráadásul még egy krómozott díszlécet is kapott. Az autó elejénél maradva a mérnökök egy új fejlesztésű kettős árnyalatú fényszórónak is helyet szorítottak, amely leginkább az autó megjelenését tette határozottabbá. A LED-es világítás természetesen most sem maradhatott el.

2015-peugeot-208-07

Nem egyszerű eset (Fotó: 9gear.info)

A külcsín kapcsán mindenképpen meg kell említeni, hogy a 208-as mostantól tizenháromféle színben érhető el, köztük a “power orange” fantázianevű narancssárgában is, amely ha lehet még feltűnőbbé teszi az amúgy sem szürke járgányt. A megújulásból a belső térnek is kijutott:  bőrt kapott a kormánykerék és a műszerfalat is új anyaggal fedték be.


A lényegi változás azonban most is a kasztni alatt lapul, ezúttal egy automataváltó formájában, amelyet sikerült ügyesen beépíteni a PureTech és a BlueHDi – egyébként Euro 6 követelményeknek megfelelő – motorokba. Akinek ez nem lenne elég, az autó a világ legtakarékosabb 1.6 BlueHDi szívómotorjával is rendelhető, amely alig három liter üzemanyagot fogyaszt száz kilométerenként. A benzines variációkban stílszerűen 208 lóig fokozható az izomerő, a dízelesek ettől elmaradnak, ezeknél 120 pacinál megáll a tudomány. Nem hangzik rosszul, hát még az ára: a három ajtós modell már 2,9 millió forinttól hazavihető.

Kapcsolódó Cikkek