2017. december 14., csütörtök
Szilárda

Életmód

Veszélyes a túl sok futás

A fogyókúrához és az egészséges életmód kialakításához a normális étkezés mellett fontos a rendszeres sportolás is. Sokan azt mondják, a legjobb sport a futás a fogyás eléréshez.  A Journal of the American College of Cardiology című szívgyógyászati szaklapban közölt dán tanulmány szerint azonban a túl sok és gyors tempójú futás épp olyan káros lehet az ember egészségére, mint a mozgásszegény életmód.

A szakemberek tizenkét éven keresztül több mint ezer egészséges futó, és nem futó embert vontak be a tanulmányukba. Az eredmények szerint azok körében volt a legalacsonyabb az elhalálozás kockázata a vizsgált időszakban, akik hetente kevesebb mint két és fél órát futottak egyenletes tempóban. A legmagasabb halálozási arányt a hetente több mint négy órát futóknál, illetve a testmozgást egyáltalán nem végzőknél mutatták ki a kutatók.


lokal_futas

A sok futás sem egészséges

A szakemberek arra jutottak, hogy az ideális, ha valaki nyolc kilométert fut egy óra alatt, és a legjobb három alkalomban – összesen 2,5 órában – maximalizálni a heti futásmennyiséget. Az ennél többet és gyorsabban futóknál ugyanakkora volt az elhalálozás kockázata, mint azoknál, akik nem futottak.

– A testmozgással kapcsolatos útmutatók egyike sem említ felső határt a biztonságos testedzésre vonatkozóan, pedig valószínűleg létezik – mondta Jacob Louis Marott, a koppenhágai Frederiksberg Kórház kutatója, míg Maureen Talbot, a Brit Szívalapítvány munkatársa szerint a könnyed és mérsékelt kocogás jóval hasznosabb lehet, mint az inaktív életmód, vagy a túlságosan megerőltető futás, és akár évekkel meghosszabbíthatja az ember életét.

Címkék

Kapcsolódó Cikkek