2017. december 18., hétfő
Auguszta

Életmód

Gyúrjunk karra!

karNem csak a kerek popsi, a lapos has, de a szép kar is elérhető kitartó edzéssel. Nézzünk néhány, otthon is elvégezhető alapgyakorlatot.

1. Kezdjük a tricepsszel. Álljunk vállszélességű terpeszbe, hajlítsuk be lazán a térdeket. Ha nincs otthon súlyzónk, használjunk bátran vízzel töltött ásványvizes palackot. Kezdőknek elég egy fél literes palack is, később azonban fokozatosan cseréljük le egy kétliteresre. Vegyük a súlyt a bal kézbe, hajlítsuk be a fül mellett a könyököt, és támasszuk meg  jobb kézzel. Végezzünk  35 emelést az egyik oldalon, majd a másikon is.


2. Most jöjjön egy vállformáló gyakorlat. A kiinduló helyzet ismét kisterpesz. Emeljük meg mindkét kart oldalsó középtartásba, és onnan lassan érintsük össze a súlyokat – vagy az ásványvizes palackokat –  magunk előtt, majd ismét nyújtsuk ki a karokat, de a könyökök picit maradjanak behajlítva. Ismételjük meg hatvanszor.

3. A bicepsz erősítéséhez vegyük kézbe a súlyokat, engedjük magunk mellé a karokat, a tenyerek nézzenek a test felé. Lassan hajlítsuk a könyököt, emeljük meg az alkart, a súlyt pedig szinte érintsük a mellkasunkhoz. Utána engedjük vissza a karunkat.

Kapcsolódó Cikkek