2017. december 14., csütörtök
Szilárda

Belföld

Többnyire a magyart isszuk

Az alföldi szőlősgazdák legnagyobb riválisuknak az olasz exportőröket tartják, mivel adataik szerint a magyar szőlő helyett többnyire ebből a forrásból származó borászati termékek kerülnek az alföldi borászatok palackjaiba. A Lokál kíváncsi volt, mennyi importbor fogy el a hazai forgalmazók polcairól. A kérdésre nem lehet egyértelmű választ adni, hiszen a figyelmes vásárló kifejezetten magyaros elnevezésű termékek címkéjén is olvashatja, hogy „származási hely: EU”. Ezzel együtt importból származó palackozott borokat is kínálnak a hiperek és a diszkontok.

bor3

Kérdéseinkkel az Aldit, a Lidl-t, a CBA-t, a Coopot, a Spart és a Tescót kerestük meg, végül az utóbbi kettőtől kaptunk válaszokat.


– A Sparnál büszkék vagyunk arra, hogy 2014-ben az értékesített borok 99,9 százaléka magyar volt – fogalmazott a Lokálnak Marczelka Márk, a Spar Magyarország kommunikációs vezetője, akitől azt is megtudtuk, az áruházlánc vásárlói elsősorban a magas árkategóriájú, illetve a jó ár-érték arányú borokat vásárolják.

A Tesco sajtóosztálya szerint a brit láncnál 2014-ben eladott 17 millió palack bor 97 százaléka magyar volt.

bor4

– Eladott mennyiség tekintetében az elsőáras, illetve az alacsony árkategóriájú borokból fogy a legtöbb. Ha azonban az eladási értéket nézzük, akkor a hazai prémium (1000 forint feletti) borok kategóriája a legerősebb – tájékoztatott Varga Eszter pr-menedzser, aki a palackozott importborokkal kapcsolatban elárulta, hogy az egyes áruházak kínálata változó, így a népszerű borok is különbözőek, de a számok alapján egyértelműen a spanyol borvidékekről származó borok a legnépszerűbbek, majd Chile és Franciaország következik.

Kapcsolódó Cikkek