2017. december 18., hétfő
Auguszta

Életmód

Új szokások, új élet

, Image: 258294145, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Corbis

A legfontosabb a megfelelő testsúly megtartársa (fotó:Profimedia/REdDot)

Számos tanulmány szól arról, mit is kell megtennünk egészségünk érdekében: ne dohányozzunk, együnk sok zöldséget és gyümölcsöt, szabaduljunk meg a túlsúlytól és mozogjunk rendszeresen. Cserébe egy teljesen új életet kapunk.

A Német Táplálkozáskutató Intézet munkatársai több mint 25 ezer, átlagosan 49 éves férfi és nő részvételével nyolc éven át folytatott hosszú távú kutatást a tudatos életmódváltásról és annak jótékony következményeiről. Az eredmény megdöbbentő. Az egészséges életmódra vonatkozó összes kritériumot figyelembe véve 93 százalékkal csökken annak az esélye, hogy cukorbetegség alakuljon ki, a szívinfarktus kockázata pedig 81 százalékkal bizonyult kisebbnek. Az agyvérzést illetően tapasztalt 50 százalékos csökkenés ugyancsak tekintélyes szám, a daganatos megbetegedés esetében tapasztalt 36 százalékos különbség is azt mutatja, hogy érdemes az életmódváltást komolyan venni.


Együnk sok zöldséget! (fotó:Profimedia/RedDot)

Együnk sok zöldséget! (fotó:Profimedia/RedDot)

A főbb szempontokat – vagyis a dohányzás mellőzését, sok zöldség és gyümölcs, ugyanakkor kevés hús fogyasztását,  a rendszeres mozgást – rangsorolták a kutatók. A legfontosabbnak a megfelelő testsúly bizonyult: aki 30 alatt tudta tartani testtömegindexét (BMI), már csupán ezzel az egy szemponttal több mint 50 százalékkal csökkentette a krónikus betegségek kialakulásának kockázatát.

– A krónikus betegségek közül a megfelelő testsúllyal a kettes típusú cukorbetegséget lehet a „legmesszebbre” elkerülni – mondta Heiner Boeing, a kutatás vezetője. Aki pedig a 30 alatti BMI mellett még azzal is büszkélkedhet, hogy nem dohányzik, már 70 százalékkal csökkentette a betegség kockázatát.

Címkék

Kapcsolódó Cikkek