EUR: 318,61 Ft
CHF: 271,89 Ft
2018. május 21., hétfő
Konstantin

Egyéb III.kerület

Busz helyett villamos jár majd Óbudára

Valamivel karácsony előtt adják át a főváros fonódó villamoshálózatát, a beruházás Óbudának is használ, hiszen a kerületből egészen Kelenföldig lehet majd utazni átszállás nélkül. Akik viszont eddig a buszra szavaztak, legfőbb ideje, hogy megszokják a villamosokat, mivel a fejlesztéssel párhuzamosan jó néhány csuklós járat eltűnik.

Mind a 86-os, mind 160-as és a 260-as buszjárat útvonalában is jelentős korlátozás várható a fonódó villamoshálózat megnyitásával – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Lokál érdeklődésére. A társaság azzal indokolta a lépést, hogy az új villamospályák üzembe helyezésével párhuzamosságok jönnek létre, ezeket pedig megszüntetik. A pontos szakaszok egyelőre nem ismertek, de az valószínűnek tűnik, hogy a pacsirtamezői utcai vonalon ezek a buszok jövőre már nem járnak.


886, busz, járat (illusztráció)

Ráfordult az utolsó óbudai kilométerekre a 86-os

Mindenesetre a kieső járatok ellenére sem tűnik úgy, hogy bajosabbá válna a közlekedés Óbudán. A BKK tájékoztatása ugyanis arra is kitér, hogy a fonódó elstartolásával jelentősen bővül a kerületre rácsatlakozó villamosok száma. Így például a 19-es és a 41-es is Óbudáig jár majd, de a 17-es „sárga szöcske” is ismét munkába áll, ráadásul meghosszabbított útvonalon, a Széll Kálmán téren át egészen a Savoya parkig nyújtózkodva. Nem kifejezetten a kerülethez köthető, de fontos fejlemény, hogy a Hűvösvölgyből ezentúl a meglévő 61-es mellett a 18-as, illetve az 56-os jelzésű villamosok is járnak a Krisztina körút–Szent Gellért tér felé.

Bár első olvasatban kissé kusza a friss menetrend, a társaság azt ígéri, a változások bevezetése előtt minden utast tájékoztatni fognak. Egyelőre nem világos, hogy milyen ütemben lépnek életbe az átalakítások (ez attól is függ, hogyan halad a konkrét üzembe helyezés), viszont az biztosnak tűnik, hogy elsőként a 17-es kaphat zöld utat.


A BKK a projekt kapcsán azt is elmondta, hogy a villamoshálózat és az itt közlekedő járművek amortizációja pluszterhet jelent a társaság költségvetésében, így hiába csökken a napi szintű üzemeltetés költsége, összességében mégis drágulni fog a társaság működése. – A fonódó haszna inkább az utazási idő csökkenésében mérhető – fogalmaztak. Emellett az álláshirdetéseket is érdemes lesz olvasgatni, a fejlesztés nyomán ugyanis járművezetőket is keresnek majd a villamosokra.

Kapcsolódó Cikkek