2017. december 17., vasárnap
Lázár, Olimpia

Egyéb

Exportakadémián okosodnak a hazai vállalkozások

A múlt héten ért véget az Exportakadémia őszi féléve. A kezdeményezést a Magyar Nemzeti Kereskedőház indította el, hogy bővítsen a külkereskedelemben is érdekelt magyar vállalkozások ismeretein. A felmérések ugyanis azt mutatják, hogy a cégek kivitelét leginkább a tudás- és külpiaci információhiány hátráltatja.

Idén ősszel már hetedik alkalommal rendezte meg a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) az Exportakadémia néven futó tréningjét. A programsorozat hat alkalmat ölelt fel, az utolsót október 21-én tartották. Jó hír a szervezőknek, hogy az exportképesség fejlesztését célzó átfogó menedzsmentképzés iránti érdeklődés magas volt, hiszen az előadás-sorozaton közel 30 cég vett részt.


Az Exportakadémiát még 2012-ben alapította a kereskedőház azzal a céllal, hogy a magas hozzáadott értékű termékeket és szolgáltatásokat előállító hazai kis- és közepes vállalatoknak (kkv-k) komplex, Magyarországon egyedülálló képzést biztosítson. Ezzel azt kívánták elérni, hogy a részt vevő cégek növelni tudják nemzetközi versenyképességüket és hatékonyabbá váljon külpiaci jelenlétük. A kezdeményezés arra a problémára reagált, amely szerint bár a kkv-k jelentős része érdeklődik az export iránt, ehhez a tevékenységhez többségük már nem rendelkezik a szükséges információkkal, így végül nehézkessé válik a külpiacokra való termelés. Ennek kiküszöbölését az MNKH elsősorban a gyakorlati szaktudás átadásában látja, ezért is hívott meg az Exportakadémia előadói közé külkereskedelmi szakembereket, sikeres exportőröket, trénereket, illetve a kereskedőház vezető munkatársait is.

– A kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált, amit talán az is jól mutat, hogy az indulás óta csaknem száz kkv vezetője végezte el az Exportakadémia képzését – mondta el a Lokálnak Ducsai-Oláh Zsanett, az MNKH áprilisban kinevezett vezérigazgatója. – Sőt, ezen cégek nagy része mára számottevő külkereskedelmi aktivitást is folytat – tette hozzá.


Bemutatkozik a kereskedőház

A Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. jelenleg négy kontinensen, összesen 29 országban van jelen. Elsődleges célja a nemzetközileg is versenyképes termékeket és szolgáltatásokat előállító hazai kis- és középvállalkozások exporttevékenységének a bővítése. Ehhez kapcsolódóan segít felkutatni a lehetséges konkrét üzleti lehetőségeket, amelyhez személyre szabott, komplex szolgáltatáscsomagot is nyújt.

A pénz a sláger

Nem meglepő módon az egyes kurzusok visszajelzéseiből az látszik, hogy a cégeknél az egyik legkardinálisabb témakör az eltervezett projektekhez szükséges források bevonása. E témában széles a szóba jöhető megoldások palettája: a kockázati tőke alkalmazásától kezdve egészen az elérhető hazai és uniós pályázati forrásokig mindenre nyitottak a kkv-k. Ugyancsak fontosnak találták a résztvevők a külpiaci stratégia építése és az exportpiacokat megcélzó marketing témájában elhangzott előadásokat.

Zsebre tennék a célpiacokat

Az Exportakadémia talán legfontosabb küldetése az, hogy felkészítse a kivitelre készülő vállalkozásokat a piacra lépés kihívásaira. Ez a folyamat ugyanis számos buktatót is rejthet, a projekt sikerességét alapvetően a célország viszonyainak elégtelen ismerete veszélyezteti. Komoly nehézségeket okozhat még a külkereskedelmi és marketingtudás, illetve a terjeszkedéshez szükséges menedzsmentképességek hiánya is. – Látva a jelentős igényt és a résztvevők pozitív visszajelzéseit, a következő Exportakadémiát 2016 tavaszán szervezzük meg – közölte lapunkkal Ducsai-Oláh Zsanett, majd kiemelte: – A részvételi díj is igen kedvező, hiszen 50 százalékát az állam állja, így nem jelent túlzott terhet egy átlagos hazai kkv számára.

Kapcsolódó Cikkek

  • Csapadékos, hűvös lesz a hétvége időjárása

    Csapadékos, hűvös lesz a hétvége időjárása

    A hétvégén ismét csapadékosra fordul az idő: ónos eső, eső, de havazás is lehet. Emellett lehűlés várható, a kezdetben még 10 Celsius-fok körüli maximumok után a hét végén néhol már csak 1 fokig melegszik a levegő – derül ki az Országos Meteorológiai Szolgálat csütörtökön az MTI-hez eljuttatott országos, középtávú előrejelzéséből.

  • Klímatudatossággal az élhetőbb környezetért

    Klímatudatossággal az élhetőbb környezetért

    November 30-án a Vármegyeházán tartották azt a zárókonferenciát, amelynek keretében bemutatták a Tolna megyei klímastratégiát. E stratégiában meghatározták a klímastratégiát érintő azon döntéseket, amelyek Tolna megye elkövetkező éveit, évtizedeit definiálják a klímatudatosság jegyében.

  • Szeretetakcióval a rászorulókért

    Szeretetakcióval a rászorulókért

    Debrecen a béke szigete – a Debreceni Karitatív Testület III. Karácsonyi Szeretetakcióján foglalta így össze a karácsonyi segítségnyújtás, adományozás és szeretet lényegét Széles Diána alpolgármester.