2017. december 11., hétfő
Árpád, Árpádina

Életmód

Őszi bőrtréning három lépésben

Az évszakok változásával a napi bőrápolási szokásainkon is változtatnunk kell. Míg nyáron elsősorban a fényvédelemé a főszerep, az ősz inkább a regenerálás időszaka. 

, Image: 31793858, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Peter Bánoš - ČIFHámlasztás
− A mélyhámlasztást ősszel és tavasszal érdemes elvégeztetni. Az őszi kezeléssel helyrehozhatjuk a napsugarak által a bőrön létrejött elváltozásokat: eredményesen kezelhetők a pigmentfoltok, az egyenetlen barnulás következményei, a szeplők, májfoltok – magyarázza Peterman Krisztina, a Dermatica gyógykozmetikusa. − A kezelés azért is fontos, hogy a bőrt felfrissítsük, hiszen nyáron a hőség, a fokozott verejtékezés és az erős UV-sugárzás ellen megvastagodással védekezik. A mélyhámlasztással a bőr megújul, segítségével a ráncok mélysége csökkenthető. Az elhalt hámsejtek eltávolítására átmeneti megoldásként jó szolgálatot tehetnek az otthoni bőrradír készítmények is, de igazán látványos és tartós megoldást professzionális kezelésekkel érhetünk el. A mélyhámlasztás hatásos rossz vérkeringésű, ráncos, vízhiányos, fakó, valamint tág pórusú, sebhelyes, egyenetlen felszínű, comedóképződésre, faggyúmirigy-túltengésre hajlamos bőr esetében is.


, Image: 101474167, License: Royalty-free, Restrictions: Not available for license and invoicing to customers located in the Republic of Korea. Not available for license and invoicing to customers located in Japan., Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Corbis

Fotók: Profimedia/REdDot

Hidratálás
A nyár után a tél is sok megpróbáltatást hoz a bőrünk számára. − A külső hőmérséklet csökkenésével jelentősen romlik a faggyúmirigyek működése, a bőr felszínén lévő lipidréteg elvékonyodik, vízvesztése fokozódik, a bőrfelszín szárazzá, repedezetté válhat − magyarázta a szakember. − A kulcsszó tehát a hidratálás, a bőr nedvességtartalmának megőrzése. Javasolt az olajfürdők, olajos rejuválók, pH-semleges készítmények használata, tisztálkodás után pedig a rendszeres bőrápolás testápolókkal. A testápolókat a jobb felszívódás érdekében a még nedves bőrre masszírozzuk be, fürdés után. Télen nemcsak a hideg, de a lakáson belüli meleg, a fűtés hatására szárazabb levegő is fokozza a víz- és vitaminhiányos állapot kialakulását. A nedvesség pótlása belsőleg éppúgy fontos, mint külsőleg. A hidratáló készítmények rendszeres használata mellett ne feledkezzünk meg a napi 1,5-2 liter ásványvíz fogyasztásáról sem.

Kényeztetés
Az őszi fáradtság nyomai a bőrön is meglátszanak: sokszor nyúzottabbnak, fáradtabbnak tűnhetünk. Ahhoz, hogy ősszel is megőrizzük fittségünket, az is fontos, hogy elegendő időt fordítsunk rendszeres testmozgásra, ellazulásra és pihenésre is. A relaxáció, a masszázs is fontos szerepet játszik abban, hogy az ősszel gyakori fáradékonyságot leküzdhessük. A masszázsoknak több típusa létezik, érdemes hetente vagy legalább havonta egy-két alkalommal kísérletezni, kipróbálni, melyik a legmegfelelőbb számunkra. A görcsök kimasszírozásán és az izmok átgyúrásán túl a masszázs a testet és a lelket is gyógyítja. A melengető, illatos olajok értékes hatóanyagokkal táplálják a bőrt, de belélegezve az egész testre, szellemre hatnak.


Címkék

Kapcsolódó Cikkek