2017. december 13., szerda
Luca, Otília

Életmód

Öt+egy fogás az influenza ellen

Beköszöntött a hideg, nyirkos idő, támadnak a felsőlégúti fertőzést okozó vírusok, és ha tetszik, ha nem, nyilván ezen a télen sem kerül el bennünket az influenzajárvány. Persze azért nem kell teljesen védtelennek lennünk a kórokozókkal szemben, és a jó hír az, hogy immunrendszerünket felvértezhetjük akár úgy is, hogy jókat eszünk, iszunk. Íme a Lokál fogásai influenza ellen.

zabkása-pixabay1. fogás, avagy a rost- és fantáziadús reggeli


A zabkása ideális reggeli étel, nemcsak influenzaszezonban. Magas rosttartalma miatt táplálékul szolgál a vastagbélben lakó hasznos baktériumoknak, így azok hatékonyabban képesek védelmezni szervezetünket a kórokozóktól. Nincs más dolgunk, mint nagyjából kétszer annyi vízben, tejben vagy növényi tejben néhány perc alatt felfőzni a zabpelyhet, majd jöhet az ízesítés. Idénygyümölcsöktől kezdve a fagyasztottakig bármi mehet bele. A mézes, fahéjas változat egy kis reszelt almával különösen ajánlott, mivel erős vírus- és baktériumölő hatást érünk el vele.

A zabkását öblítsük le egy csésze csipkebogyóteával, ennek nagyon magas a C-vitamin-tartalma és a bőséges folyadékfogyasztás az egyik legfontosabb fegyverünk a betegségek ellen.


 

dió2. fogás, a tízórai magvasiskolája

Tízóraira épp elég valami könnyű és gyors. A dió magas antioxidánsszintje és számos egyéb jótékony hatása miatt hatékonyan támogatja az immunrendszert. A mogyoró magnézium-, mangán-, kálium- és kálciumtartalma, valamint egyéb ásványianyag-összetevői miatt ugyancsak a szervezet védekezőképességét erősíti. Rágcsáljunk egy kicsit, hozzá jöhet egy pohár natúr joghurt pár csepp mézzel, esetleg turmixoljunk bele fagyasztott epret, ami remek C-vitamin-forrás.

 

3. fogás, mindegy, csak gyömbér legyen benne!

Vírusölő hatása miatt a gyömbér valódi nehézfegyver a fertőzések elleni védekezésben. A már kialakult torokfájást is gyógyítja (aki bírja, szopogassa). Tegyük minél több ételbe! Rendelhetünk például sushit, ahhoz nem csak a gyömbér dukál, de a jó csípős wasabi is kifejti fertőtlenítő hatását. Vagy készítsünk thai gyömbéres csirkét, egyszerű, de nagyszerű étel.

thai csirkeÍgy készül:

Vékonyan csíkozzunk fel két csirkemellfilét és 5-6 nagy gombafejet. Sózás-borsozás után egy kis konzervbambuszrügy társaságában nagy lángon pirítsuk meg kevés olajon. Locsoljunk rá két evőkanál frissen facsart lime-levet, pár csöpp sűrű szójaszószt és egy kiskanál frissen reszelt, hámozott gyömbért. Alaposan keverjük össze, várjunk pár percet, hogy a fűszerek átjárják a húst. Basmati rizzsel vagy sült tésztával fogyasszuk.

 

 

4. fogás, uzsonna a centrifugából

Woman with healthy fresh homemade drinkUzsonnára feltétlenül hörpintsünk fel egy pohár frissen facsart zöldség- és gyümölcslevet. Tegyünk a gyümölcscentrifugába vagy a turmixgépbe (akkor sűrűbb italt kapunk) egyszerre többféle hozzávalót. Feltétlenül ajánlott a répa magas A-vitamin-tartalma miatt, a cékla immunerősítő hatásáért, a sütőtök a sok B3-vitaminjával, az alma a sok ásványi anyaggal és persze a magas C-vitamin-tartalmú citrusfélék. Mellé elrágcsálhatunk egy-két darab teljes kiőrlésű gabonából készült kekszet.

 

 

 

 

 5. fogás, ütős befejezés

IMG_3782Van egy egészen egyszerűen elkészíthető és méltán népszerű étel, ami rendkívül hatásos a fertőzések ellen. Ez nem más, mint a pirítós fokhagymával. Gyógyereje persze utóbbinak köszönhető. A fokhagyma jótékony hatásainak se vége, se hossza. Többek között antibakteriális és antimikotikus (gombaellenes) hatása révén remek a légúti megbetegedések okozta fertőzések kezelésében, antioxidánsként serkenti az immunrendszert.

 

 

 

+ 1 fogás, a bomba

Készítsünk ízletes immunbombát. Egy bögre mézet töltsünk nagyobb dunsztosüvegbe, daraboljunk bele megtisztított gyömbért és alaposan megmosott, felkarikázott citromot. Lazán lefedve érleljük két napig, majd az így keletkező folyós, édes, savanykás szirupból naponta vegyünk be néhány evőkanállal. A kész szirupot tegyük a hűtőbe, úgy tovább eláll.

Kapcsolódó Cikkek