2017. december 14., csütörtök
Szilárda

Extra

Retrokocsik a keleti blokkból

Trabant, Wartburg, Lada. A szocializmus autóstársadalmának a csúcsmodelljei. Sokaknak ma is megdobban a szívük egy-egy kultikus darab láttán, és még ma is látni belőlük az utakon nem csak eredeti, de profin feltuningolt darabokat is.

Trabbi_601-S_3828

Zöld Trabi

Az első Trabant 1957. november 7-én gurult le a futószalagról, ez volt a legelterjedtebb autó Kelet-Németországban, és a többi szocialista országba is exportáltak belőle. A keleti közlekedés szimbólumát a régebbi kiadású autós szakkönyvek még törpeautónak nevezték, hiszen – egyes tévhitek szerint – eredetileg nem is kocsinak készült, hanem fedett motornak.


 

 

 

http://www.autogaleria.hu -

Öreg Wartburg

 

A Wartburg egy háromhengeres, kétütemű autó az NDK-ból. A különleges, kétüléses 313-1 Sport szériából  Magyarországra összesen néhány darab került. Az egyiknek Kazal László komikus volt a büszke tulajdonosa. A „kocka” Wartburg 1966-ban jelent meg.

 

 

 

 

Lada-1500s-3

Kocka Lada

 

A Lada az orosz AvtoVAZ járműgyártó vállalat gépkocsimárkája. A szovjet időszakban ezt a márkanevet csak az exportra szánt járműveknél használták, ugyanazokat a modelleket a belső szovjet piacon Zsiguli márkanéven forgalmazták. A magyar „láda” szóval való hasonlóság véletlen. Lada a szláv mitológiában az ifjúság és a szépség istennője, de oroszul kedvest jelent. Az első Lada-üzem 1970-ben indult be.

Címkék

Kapcsolódó Cikkek