2017. december 15., péntek
Valér

Külföld

Volkswagen felülvizsgálja tervezett beruházásait

A dízelbotrány miatt felülvizsgálják az összes tervezett beruházást a német Volkswagen (VW) konszernnél, és tovább szigorítják a már korábban elindított költségcsökkentési programot.

A társaság vezérigazgatója a németországi Wolfsburgban működő központi gyártóbázison üzemi gyűlést tartott kedden, több mint 20 ezer dolgozó részvételével. Bernd Osterloh elmondása szerint egyelőre a botrány nem fenyeget munkahelyeket a Volkswagen (VW) konszernnél, és a társaság vezetése mindent megtesz a munkahelyek megőrzéséért.


A VW a német törvényhozásnak küldött levelében arról tájékoztatott, hogy nyolcmillió dízelüzemű járműbe telepítették az emissziós értékeket manipuláló szoftvert az Európai Unióban. A Reuters hírügynökség által idézett, október 2-i keltezésű levél szerint az 1,2-es, 1,6-os és 2,0 literes, EA189 dízelmotorral ellátott autók érintettek.

A levélben a konszern bocsánatot kér a “néhány ember által elkövetett helytelen cselekedetért”, és a tények teljeskörű feltárását ígéri.


A levelet a német alsóház közlekedési bizottságnak és azon tartományoknak küldte el a német autógyár, ahol VW-gyárak találhatók.

A cég korábbi közleménye szerint világszerte 11 millió kocsi fut manipulált motorral.

A Volkswagen-csoportnál kirobbant botránnyal kedden az Európai Parlament (EP) plenáris ülése is foglalkozott. A vitában több képviselő is úgy vélte, hogy az ügy az egész autóipar hitelességét megkérdőjelezi.

Az EP több politikusa is felszólította az Európai Bizottságot, hogy gyorsítsa fel azoknak a teszteknek a bevezetését, amelyek nem laboratóriumi, hanem a járművek tényleges használatához hasonló körülmények között mérik a károsanyag-kibocsátást, megelőzendő a Volkswagennél leleplezett csalásokat.

Az EP környezetvédelmi bizottságának elnöke független vizsgálatot sürgetett.

Elzbieta Bienkowska belső piacért felelős biztos elmondta, hogy a botrány megrendítheti az autógyártókba vetett bizalmat, valamint, hogy a hamarosan bevezetendő új tesztelési módszerek kizárják a csalásnak azt a lehetőségét, amelyet a Volkswagen alkalmazott.

Jávor Benedek, a zöld frakció PM-es képviselője azt hozta szóba, hogy a Volkswagen-csoport a győri Audi-gyárban is kétmillió csaló motort gyártott.

A Volkswagen kedden online felületet indított el, hogy ügyfelei saját maguk ellenőrizhessék, járművükön el kell-e végeztetni a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos utólagos javítást; az internetes oldal magyar nyelven is elérhető.

Kapcsolódó Cikkek