EUR: 307,69 Ft
CHF: 287,30 Ft
2017. január 18., szerda
Piroska

Belföld

Beáll a garázscégek mögé a kereskedőház

A jövőben már nem csak a kisvállalkozások felé nyit a Magyar Nemzeti Kereskedőház, hanem a frissen induló (startup) cégeknek is szolgáltatásokat nyújt. A szervezet InnoTrade néven indított útjára egy garázscégeknek szóló programot, amellyel innovatív vállalkozásokat juttatnának ki a nemzetközi piacokra.

kereskedőház, MNKH, export, kiállítás

Külföldön is van mit mutogatni (fotó: MNKH)

Hiánypótló kezdeményezéssel állt elő a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH): az InnoTrade néven, a közelmúltban meghirdetett programmal magyar startupokat céloznak meg, hogy lehetőséget kínáljanak számukra a nemzetközi megjelenésre. A kereskedőház olyan vállalkozások (a frissen alapított cégek mellett a már hosszabb ideje működő társaságokra is érvényes a felhívás) jelentkezését várja, amelyek már rendelkeznek prototípussal, eltökélt szándékuk, hogy kilépjenek a globális piacra és angol nyelvtudásnak sincsenek híján.

Zöld út külföldre

Ezen feltételek teljesítésén kívül másra nem is igazán kell figyelniük az érdeklődőknek, hiszen az MNKH a pályázati folyamat kidolgozásakor arra is törekedett, hogy az minél egyszerűbb, átláthatóbb és a bürokratikus akadályoktól mentes legyen. És hogy mit is ad az InnoTrade? A program a sikeres jelentkezők előtt megnyitja az utat több nemzetközi esemény előtt, amelyeken kiállításra is kapnak lehetőséget a vállalkozások. Ennek költséget – tehát a rendezvények belépőjegyeit, a kiállítóhely díját, valamint a szállást is – a kereskedőház finanszírozza, vagyis a kiutazókat egyedül az útiköltség terheli. A gyakorlati támogatás mellett az MNKH edukációs feladatokat is végez, így előzetesen felkészíti a résztvevőket a professzionális külpiaci megjelenésre, tökéletesíti a bemutatkozást és a szükséges információkkal is ellátja a cégeket.

Az egyedit keresik

A pályázatok benyújtása kapcsán érdemes szem előtt tartani, hogy a jelentkezéshez szükséges dokumentumoknak (ezek a www.innotradeprogram.hu oldalon megtalálhatóak) legkésőbb 45 nappal az adott kiállítást megelőzően be kell érkezniük a kereskedőházhoz. Az érdeklődők közül aztán egy szakmai zsűri választja majd ki azokat a cégeket, amelyek részt vehetnek a nemzetközi rendezvényen. Ez a testület három tagból áll, ők számos szempontot mérlegelve hozzák meg a döntésüket. Vizsgálják például a projekt létjogosultságát, vagyis hogy az adott termék vagy szolgáltatás piacképes-e egyáltalán, de azt is értékelik, hogy mennyire számít egyedinek a produktum. Azaz az ötletgazdáknak elő kell adniuk, hogy miben különböznek a már piacon lévő hasonló termékektől vagy szolgáltatásoktól.

Csak a pénz hiányzik

Azt, hogy az InnoTrade programnak van létjogosultsága, az MNKH vonatkozó felméréseinek eredményei is alátámasztják. Az elsősorban startupok körében végzett kutatások ugyanis azt mutatták, hogy bár a legtöbben közülük piacképes termékekkel, illetve szolgáltatásokkal rendelkeznek, megfelelő erőforrások hiányában mégsem képesek a sikeres külpiaci tevékenység megvalósítására, vagyis nem tudják megoldani az ötletük nemzetközi piacokra történő kijuttatását. A kereskedőház éppen ezért, az ilyen problémákra válaszul hívta életre a kezdeményezését. Ezzel pedig az egyetlen szereplő itthon, amely folyamatosan támogatja a vállalkozások külföldön való megjelenését.

A kereskedőház ennek fejében annyit kér a kiválasztott cégektől, hogy a nemzetközi eseményeken összegyűjtött tapasztalatokat és élményeket osszák meg blogbejegyzésekben vagy médiaszereplések alkalmával. A sikersztorik ugyanis kiváló ösztönzői lehetnek a külpiacokat célzó hazai innovatív projektgazdáknak.

Kapcsolódó Cikkek