2017. december 14., csütörtök
Szilárda

Belföld

Internet- és mobilszolgáltatást is kínál az Antenna Hungária

Az Antenna Hungária nemrég elindított internetes és mobilcsomagjai kapcsán az idei legfőbb cél a tapasztalatgyűjtés. A bevételi oldali elvárások még nem annyira jelentősek a teljes lakossági televíziós bevételhez képest. Az új szolgáltatásokról Szabó Péterrel, az AH lakossági üzletágának igazgatójával beszélgettünk.

– Október elsejétől internet- és mobilszolgáltatás is elérhető az Antenna Hungáriánál (AH), milyen eredményeket hozott az első hónap?


– Az érdeklődők száma ezres nagyságrendű, ez nagyjából a terveink szerinti felfutás. Azt szeretnénk látni, hogy egy év múlva a cég bevételeinek néhány százalékát már az októberben megjelent csomagok generálják.

Szabó Péter Antenna Hungária ( Fotó: Sáfár Tibor)

Fotó: Sáfár Tibor

– Tudná részletezni, hogy egyáltalán mit tudnak az új szolgáltatások?


– Egyrészt vezetékes és mobilnetről van szó, másfelől pedig egy mobiltelefon-csomaggal is kiléptünk a piacra. A vezetékes internet 5–30 megabites letöltési sávszélességet kínál, a mobil pedig standard 42 megabitet. A havi adatmennyiség 1–20 gigabyte között mozog. A mobiltelefon-szolgáltatásunkkal kifejezetten a családokat céloztuk meg, hiszen összevontan lehet lebeszélni a havi díjat akár négy különböző SIM-kártyán is.

– Miért éppen most döntöttek úgy, hogy a tévé mellett kipróbálják magukat ezen üzletágakban is?

– Régóta folyik erről diskurzus a tulajdonos (a magyar állam) és a menedzsment között, ami most ért el olyan szintre, hogy bele is vágjunk. Nem nagy titok, hogy elemi igény az internet- és a telefonszolgáltatás biztosítása, ezért muszáj volt lépnünk. Már korábban is terveztük, hogy a piaci trendeknek megfelelően mi is internetes és hangszolgáltatásokkal szélesítjük szolgáltatáspalettánkat, mert a meglévő ügyfeleink részéről jelentős igény merült fel erre. A projekt megvalósítása alig négy hónap alatt történt, nyilván saját infrastruktúra kiépítésére nem volt mód. Így jelenleg más szolgáltatók hálózatait használjuk egy köztes szereplő, a Netfone közreműködésével.

– Tervezik saját hálózat kiépítését?

– Azért nehéz erre válaszolni, mert ez a technológia fejlődésétől is függ, ami gyakorlatilag megjósolhatatlan. Az tény, hogy szeretnénk tapasztalatokat gyűjteni ezen a téren is, hogy például az 5G-s megoldás elterjedésekor már készen álljunk. A jelenlegi helyzetünk éppen ezért is win-win (nyer-nyer) szituáció, hiszen az ügyfeleinknek is többet adunk, de a mi ismereteink is gyarapodnak.

Szabó Péter Antenna Hungária ( Fotó: Sáfár Tibor)

Fotó: Sáfár Tibor

– Vagyis éppen az oroszlánkörmeiket próbálgatják?

– A mostani megoldás az, amelyet költséghatékonyan vállalni tudtunk. Az AH-nak nagyon óvatosan kell belépnie az új piacokra, mert azt nyilván senki nem akarja, hogy többmilliárdos beruházást követően ne a tervezett szerint alakuljanak a bevételi számok. Ezért is választottuk a hálózatbérlést, így a projekteket néhány millió forintból már tető alá lehetett hozni.

– Tehát nem az a végső cél, hogy az állam önálló szolgáltatóként jelenjen meg akár az internet-, vagy az egyéb telekommunikáció kapcsán?

– Az AH infrastruktúrája jelenleg nem alkalmas erre, a digitális földfelszíni televíziós hálózaton kívül nem rendelkezünk az internet- vagy mobilszolgáltatások terén tömeges lakossági igény kiszolgálását lehetővé tevő hálózatokkal. Az AH fő profilja a kormányzati és üzleti partnereknek történő szolgáltatások nyújtása, a lakossági előfizetők esetében a célunk az, hogy ezen a nagyon versengő telekommunikációs piacon továbbra is ott legyünk az élmezőnyben és az előfizetőink igényeit megpróbáljuk maradéktalanul kiszolgálni.

– Mindenesetre bevételekre azért szükség van, szóval mi olyat tudnak ígérni, ami az AH-hoz csábíthatja az ügyfeleket?

– Először is azt, hogy az ország túlnyomó részén, egyben, vagyis a tévére, internetre és telefonra kiterjesztett csomagban, kedvező áron tudjuk nyújtani a digitális szolgáltatásokat, ami az előfizetőknek kényelmesebb megoldást és egyszerű ügymenetet jelent. Leginkább abban hiszek, hogy minőségi ügyfélkapcsolati rendszerünkkel tudjuk meggyőzni a fogyasztókat, hogy érdemes minket választaniuk. Ennek érdekében még idén négy ügyfélszolgálati pontot nyitunk meg Pécsen, Miskolcon, Kecskeméten és Győrben is.

Kapcsolódó Cikkek