EUR: 307,77 Ft
CHF: 282,14 Ft
2017. május 29., hétfő
Magdolna

Aktuális

Nem tudjuk, mikor jön a HÉV: felszívódott a cég!

Hiába is akarna bárki tájékozódni az ötös HÉV vonalán a menetidőről, az utastájékoztató rendszer nem működik. Pedig néhány évvel ezelőtt több mint százmillió forintot fizetett érte a BKV. A kivitelező céget azóta törölték, a berendezés nélkülük viszont javíthatatlan.

Több hónapja nem működik az utastájékoztató rendszer a H5-ös HÉV vonalán a Batthyány tér és Békásmegyer állomások között. A berendezések kijelzői teljesen sötétek, semmiféle információval nem szolgálnak. A Lokál megkereste a BKV-t, azt szerettük volna megtudni, hogy mi az oka a hibának, és miért késlekedik a javítás. A társaság arról tájékoztatta lapunkat, hogy a rendszert kivitelező cég eltűnt, és mivel a probléma elhárításához szükséges forráskód náluk van, a közlekedési vállalat tehetetlen az ügyben.

Bkv  (Fotó: Máté Krisztián)

Úgy tűnik, egy darabig maradnak a sötét kijelzők (Fotó: Máté Krisztián)

Mint kiderült, a beruházást a C.C Soft Magyarország Kft. (C.C Soft) végezte el 2007-ben, 99 millió forint plusz áfáért. A szerződés értelmében azt vállalták, hogy az ötös HÉV kijelölt vonalán az utastájékoztatási rendszert kiépítik, az ehhez kapcsolódó hardver- és szoftverelemeket pedig leszállítják. A megállapodás azt is tartalmazta, hogy a cég 18 hónap jótállást vállal az általa elvégzett munkára, valamint a beépített anyagokra és alkatrészekre. Utólag úgy tűnik, a C.C Soft alig várta a garancia időszakának leteltét és 2008 szeptemberétől már nem reagált a BKV megkereséseire.

A cégjegyzék hatályos adatai szerint a vállalatot 2012 novemberében törölték, de a legutolsó tisztségviselői más − jelenleg is működő − cégekben azért megtalálhatók. Lapunk is megpróbálta felvenni néhányukkal a kapcsolatot, de megkereséseinkre nem érkezett válasz.

A BKV bár megtette a feljelentést, sőt az abban indult büntetőeljárásban kárigényét is jelezte, ennek megállapítása azonban kétséges. A közlekedési vállalat és a C.C Soft közötti szerződés ugyanis nem rendelkezik arról, hogy kinek kellene karbantartania vagy éppen javítania az utastájékoztató rendszert. Vagyis előfordulhat, hogy a bíróság nem találja majd bizonyítottnak az egyébként is megszűnt vállalkozás felelősségét az ügyben. Az persze más kérdés, hogy vajon a megállapodás miért nem rendelkezett az ilyen eshetőségekről.

A rendszer tehát továbbra sem üzemel, és belátható időn belül arra sem lehet számítani, hogy bárki rendbe tenné. A kivitelezés óta ráadásul a hardverek is elavultak, szóval minden abba az irányba mutat, hogy új közbeszerzés kiírására lenne szükség a szolgáltatás kapcsán. A BKV-nál rákérdeztünk, hogy tervezik-e ennek kiírását, amire úgy reagáltak, hogy ehhez a BKK egyetértése kell, de ők úgy látják, a rendszer üzembiztosságának javítása vagy akár a lecserélése kizárólag egy új beruházással valósítható meg.

Kapcsolódó Cikkek