2018. április 26., csütörtök
Ervin

Egyéb

Összefog a fiatalokkal a Magyar Nemzeti Kereskedőház

Idén nyolcadik alkalommal rendezi meg a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) a Fiatal Vállalkozók Hetét. Az eseményt november 16–20. között tartják a Global Entrepreneurship Week keretében, amely a világ 152 országát tömöríti.

Az idei rendezvény talán legfontosabb fejleménye, hogy a program Nemzetközi Napjának megrendezése a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) szakmai támogatásával valósul meg. Ennek célja, hogy a külpiacokhoz kapcsolódó üzleti tevékenységet közelebb hozza a saját vállalkozás indításán gondolkodó fiatalokhoz. Az esemény nemzetközi piacokra fókuszáló napján hazai és külföldi előadók szerepelnek: úgymint az egyik legnagyobb indiai biztonságtechnikai cég vezetője, Shibu Isaac kapitány, vagy a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója, Javier González Pareja.


Ducsai-Oláh Zsanett, MNK, kereskedőház, vezérigazgató

MTI Fotó: Kovács Attila

– A külpiacra lépés minden cégnek természetes növekedési lehetőséget jelent, ráadásul a fiatal generáció számára ma már sem nyelvi, sem térbeli akadály nem létezik, otthonosan mozognak a világ bármely pontján – érvelt Ducsai-Oláh Zsanett, az MNKH vezérigazgatója. A Nemzetközi Nap során a részt vevő fiatal vállalkozók arról is képet kaphatnak, hogyan tudja a kereskedőház felvállalni egy-egy termék, szolgáltatás vagy projekt teljes körű menedzselését a nemzetközi porondon.

– A kereskedőház a magas hozzáadott értékű, nemzetközileg is versenyképes terméket előállító és szolgáltatást nyújtó kis- és középvállalkozások feltérképezésében, illetve ezek sikeres külpiacra juttatásában érdekelt a leginkább, de startup cégekkel is kiemelten foglalkozunk – mondta a vezérigazgató. Az MNKH eddig négy kontinens több mint 30 országában nyitott kereskedelmi képviseletet, elsősorban a keleti és a déli nyitás stratégiájának célpiacain. – Ha azonban egy exportálni szándékozó vállalkozás a környező országokban szeretné kipróbálni magát, akkor is tudunk segíteni, hiszen a közeljövőben 22 irodát nyitunk a szomszédos országokban – tette hozzá. Azt, hogy a kereskedőház miért fogott össze a FIVOSZ-szal, Ducsai-Oláh Zsanett azzal magyarázta, hogy a két szervezet célkitűzései összhangban állnak egymással, hiszen az alapvető szándék az önálló üzleti tevékenységre való ösztönzés.


Aki november 20-án az Uniqa-székházban részt vesz a Nemzetközi Napon, megtudhatja például, hogy milyen magyar termékekkel vagy szolgáltatásokkal, hogyan érdemes megcélozni az afrikai piacokat. Az érdeklődők bepillantást nyerhetnek Dél-Amerika világába is, ahol a robbanásszerűen fejlődő fiatal társadalmak egyszerre jelentenek kihívást és üzleti lehetőséget akár egy magyar vállalkozás számára is.

– A kereskedőház tréningjein megszerezhető tapasztalatokkal és kapcsolatrendszerrel pedig a külföldi üzleti tevékenység kockázatait lehet minimalizálni – mutatta be az MNKH vezérigazgatója a Nemzetközi Nap tervezett programjait.

Kapcsolódó Cikkek

  • Szabadtéri kiállítás nyílt a jótékonykodásról

    Szabadtéri kiállítás nyílt a jótékonykodásról

    Utolsó állomására, Pécsre érkezett a Jószolgálat-díj 2017-es díjazottjait bemutató országjáró szabadtéri kiállítás. A díj 2016/2017-es évadának három díjazottja is Pécsett, illetve környékén segíti a rászorulókat: a Dr.

  • Megteltek Szeged parkjai

    Megteltek Szeged parkjai

    A tavasszal és a jó idővel az is együtt jár, hogy az emberek szeretnek minél több időt a szabadban tölteni.

  • Éremeső a fehérváriaknak

    Éremeső a fehérváriaknak

    Kovács Sarolta nyerte a nők versenyét az öttusázók budapesti országos bajnokságán. Csapatban a KSI SE győzött. De a fehérvári sikernek itt nincs vége.