EUR: 309,45 Ft
CHF: 289,64 Ft
2017. március 28., kedd
Gedeon, Johanna

Egyéb

Összefog a fiatalokkal a Magyar Nemzeti Kereskedőház

Idén nyolcadik alkalommal rendezi meg a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) a Fiatal Vállalkozók Hetét. Az eseményt november 16–20. között tartják a Global Entrepreneurship Week keretében, amely a világ 152 országát tömöríti.

Az idei rendezvény talán legfontosabb fejleménye, hogy a program Nemzetközi Napjának megrendezése a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) szakmai támogatásával valósul meg. Ennek célja, hogy a külpiacokhoz kapcsolódó üzleti tevékenységet közelebb hozza a saját vállalkozás indításán gondolkodó fiatalokhoz. Az esemény nemzetközi piacokra fókuszáló napján hazai és külföldi előadók szerepelnek: úgymint az egyik legnagyobb indiai biztonságtechnikai cég vezetője, Shibu Isaac kapitány, vagy a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója, Javier González Pareja.

Ducsai-Oláh Zsanett, MNK, kereskedőház, vezérigazgató

MTI Fotó: Kovács Attila

– A külpiacra lépés minden cégnek természetes növekedési lehetőséget jelent, ráadásul a fiatal generáció számára ma már sem nyelvi, sem térbeli akadály nem létezik, otthonosan mozognak a világ bármely pontján – érvelt Ducsai-Oláh Zsanett, az MNKH vezérigazgatója. A Nemzetközi Nap során a részt vevő fiatal vállalkozók arról is képet kaphatnak, hogyan tudja a kereskedőház felvállalni egy-egy termék, szolgáltatás vagy projekt teljes körű menedzselését a nemzetközi porondon.

– A kereskedőház a magas hozzáadott értékű, nemzetközileg is versenyképes terméket előállító és szolgáltatást nyújtó kis- és középvállalkozások feltérképezésében, illetve ezek sikeres külpiacra juttatásában érdekelt a leginkább, de startup cégekkel is kiemelten foglalkozunk – mondta a vezérigazgató. Az MNKH eddig négy kontinens több mint 30 országában nyitott kereskedelmi képviseletet, elsősorban a keleti és a déli nyitás stratégiájának célpiacain. – Ha azonban egy exportálni szándékozó vállalkozás a környező országokban szeretné kipróbálni magát, akkor is tudunk segíteni, hiszen a közeljövőben 22 irodát nyitunk a szomszédos országokban – tette hozzá. Azt, hogy a kereskedőház miért fogott össze a FIVOSZ-szal, Ducsai-Oláh Zsanett azzal magyarázta, hogy a két szervezet célkitűzései összhangban állnak egymással, hiszen az alapvető szándék az önálló üzleti tevékenységre való ösztönzés.

Aki november 20-án az Uniqa-székházban részt vesz a Nemzetközi Napon, megtudhatja például, hogy milyen magyar termékekkel vagy szolgáltatásokkal, hogyan érdemes megcélozni az afrikai piacokat. Az érdeklődők bepillantást nyerhetnek Dél-Amerika világába is, ahol a robbanásszerűen fejlődő fiatal társadalmak egyszerre jelentenek kihívást és üzleti lehetőséget akár egy magyar vállalkozás számára is.

– A kereskedőház tréningjein megszerezhető tapasztalatokkal és kapcsolatrendszerrel pedig a külföldi üzleti tevékenység kockázatait lehet minimalizálni – mutatta be az MNKH vezérigazgatója a Nemzetközi Nap tervezett programjait.

Kapcsolódó Cikkek