EUR: 308,49 Ft
CHF: 287,61 Ft
2017. január 19., csütörtök
Sára, Márió

Egyéb III.kerület

Tavasztól csúcs lesz az utazás

Újabb fenegyerek érkezik az óbudai kötött pályákra: 2016 tavaszától az 1-es villamos nyomvonalán a CAF Urbos 3 típusnévre hallgató jármű is felüti majd a fejét. A közösségi közlekedés új tagja azért is különleges, mert 55,9 méterével a világ leghosszabb személyszállító villamosának mondhatja magát. A főváros mindeddig 34,7 milliárd forintot költött a villamospark fejlesztésére, a jövő év végéig 47 darab jön Budapestre.

CAF, villamos, 1-es (fotó: MTI)

Ameddig a szem ellát, villamos (Fotó: MTI)

A tervek szerint a folyamatosan érkező, 345 férőhelyes járművek az első időszakban csupán a hétvégi, kisebb forgalom ellátására lesznek elegendőek. Ez azt jelenti, hogy a hétköznap reggeli és délutáni csúcsforgalomban körülbelül minden harmadik szerelvény lesz a kilenc egységből álló, csuklós CAF. Vagyis többségében azért megmaradnak a jó öreg, háromkocsis csehszlovák Tatrák.

A CAF-ok méreteikkel az ugyancsak a fővárosban száguldozó Siemens Combinók 54 méteres rekordját adják át a múltnak, igaz, ezeken nyolccal több a férőhely. Ülőhelyekből viszont az újabbakon jutott több, pontosan tizenöttel, így egyszerre 81-en ülhetnek két megálló között.

CAF, villamos, szimulátor, 1-es (fotó: Keresztesi Balázs)

Mesterséges szépség – a CAF-szimulátor (fotó: Keresztesi Balázs)

A szintén jövő tavaszra várt világoszöld szuper HÉV mellett tehát egy másik kötött pályás sztár kényelmét is élvezhetik majd az óbudaiak, igaz, a Kacsóh Pongrác úti felüljárón átvezető vágánypárnál továbbra is rázós lesz az élet, itt ugyanis elmaradt a rekonstrukció. Így aztán ezen a 300 méteres szakaszon a baszkföldi CAF-oknak is lépésben kell majd haladniuk.

A villamosvezetők a rajtig hátralévő időszakot szorgalmas gyakorlással töltik majd, hogy szokják a nem mindennapi hosszúságot. A kellő rutin megszerzését egy speciális szimulátor biztosítja, amelynek segítségével valós környezetet szimulálva, kockázatmentesen tudják bejárni a villamosvonalat. Ez lehetővé teszi azt is, hogy baleseti és vészhelyzeteket tudjanak modellezni.

Kapcsolódó Cikkek