EUR: 309,04 Ft
CHF: 288,76 Ft
2017. március 28., kedd
Gedeon, Johanna

Belföld

Az Áldomás márkával hódítanák meg a külpiacokat

Új magyar prémium kategóriás élelmiszermárkát hozott létre a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) és a Fenntartható Funkcionális Élelmiszerlánc Terméktanács (FÉLT). Az Áldomás ernyőmárka azzal a céllal jött létre, hogy segítse a kiváló minőségű hazai termékek külpiaci értékesítését. Az Áldomás címkével ellátott élelmiszerek a tervek szerint jövő év első félévében kerülnek a magyar és külföldi boltok polcaira.

A Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt.-nek (MNKH) megalakulása óta egyik célja, hogy a prémium kategóriás magyar élelmiszerekre is fókuszálva elősegítse azok külpiacra jutását. Ez a cél teljesült most az Áldomás ernyőmárka létrehozá- sával, amelynek kidolgozásában a Kereskedőház mellett a Fenntartható Funkcionális Élelmiszerlánc Terméktanács (FÉLT) is részt vett. A kezdeményezés arra az alapvetésre épül, hogy a hazai adottságokat úgy érdemes kamatoztatni a nemzetközi kereskedelemben, hogy az előállított termékek nem a mennyiségükkel, hanem a minőségükkel tűnnek ki.

Áldomás, kereskedőház, MNKH

Fotó: MNKH

 

Ezt erősíti az Áldomás, amely egységes márkaarculatot kölcsönöz a magyar termelők magas hozzáadott értékű készítményeinek. Az Áldomás kapcsán elsőként 15 céggel kezdődött együttműködés, ezek a vállalkozások már korábban is partnerségben álltak vagy a FÉLT-tel vagy az MNKH-val. A portfólióban jelenleg 18 termék található, köztük a furmint alapú ecetbor, a hortobágyi gyógynövényes sajt, a lenmagolaj, a túró, a lekvár, a méz, vagy éppen a törkölypálinka. Ezek a tervek szerint jövő év első felében kerülnek majd a magyar és külföldi boltok polcaira. Az ernyőmárka termékei egységes minőséget képviselnek, az Áldomáshoz ugyanis egy védjegy is kapcsolódik, amelynek használata szigorú követelményrendszernek való megfeleléshez kötött.

Az egyik legfontosabb feltétel, hogy a termékeknek GMO mentesnek kell lenni- ük, de legalább ilyen hangsúllyal bír a teljes előállítási folyamat átláthatósága is. A termékekbe semmilyen mesterséges anyag (színezék, tartósítószer, vagy aroma) nem kerülhet, vagyis a védjegy használatát elnyerő cikkek garantáltan egészséges összetevőket tartalmaznak. Az MNKH-nál azt mondják, az Áldomás márka természetesen minden termelő számára elérhető, aki maradéktalanul megfelel a követelményeknek. A programhoz való csatlakozásnak vannak feltételei, ugyanakkor számos előnnyel is jár. Így például új piaci csatornák nyílnak meg a hazai termelők előtt, amely az értékesítés biztonságának is kedvez. Ráadásul a friss termékbevezetés kockázata is csökken, hiszen a cégeknek már nem egyedül kell szembenézniük a márkapozicionálás, a nemzetközi piacokról való információszerzés, illetve a megfelelő árualap előteremtésének nehézségeivel. Az MNKH közel negyven országban működő kirendeltségei révén, valamint az Áldomás márka egységes külpiaci megjelenésének segítségével hatékonyan képes közreműködni az ilyen kihívások leküzdésében.

Kapcsolódó Cikkek

  • Tasnádi: Csak testőrként mentem a találkozóra

    Tasnádi: Csak testőrként mentem a találkozóra

    Veszélyes emberekkel szervezett üzleti találkozóra kísérte el feltételezett bűntársát, ezért van most házi őrizetben – állította lapunknak Tasnádi Péter, akit a múlt héten fogtak el a zsaruk.

  • Dopeman emberei megrúgták a liberálisok aktivistáját?

    Dopeman emberei megrúgták a liberálisok aktivistáját?

    A rendőrség kiszállása vetett véget annak a csetepaténak, amely még múlt szombaton történt Budapesten, a VIII. kerületi Mátyás téren. Az MSZP által támogatott Dopeman aktivistái tűztek össze a liberálisok jelöltjeként induló Bolba Márta egyik aktivistájával, Erőss Gáborral.

  • Egy gyurmaszörnynek a WC sem ellenfél

    Egy gyurmaszörnynek a WC sem ellenfél

    Új gyurmát kapott az a kisfiú a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt.-től, aki két hete a vécé lefolyójába ejtette zöld gyurmaszörnyét. Áron a történtek után könnyfakasztó levelet írt a cégnek, hogy juttassák vissza neki kis kedvencét.