EUR: 305,02 Ft
CHF: 276,54 Ft
2017. július 23., vasárnap
Lenke

Erzsébet program

Ez az év a fejlesztésről, a következő az átmenetről szól majd

Soha akkora forgalmat nem ért még el az Erzsébet-utalványcsalád, mint idén – nyilatkozta lapunknak adott interjújában Somló Tamás. Az Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt. vezérigazgatója arról is beszélt, hogy a novemberben bevezetett Erzsébet-utalvány Plusz kártya mérföldkő a béren kívüli juttatások elemei között. Úgy fogalmazott, az utalvány tovább él a kártya mellett, ezzel együtt hosszú távon mindenképpen megéri az utalványkártya esetében is elfogadóhellyé válni.

– Az év végére való tekintettel hadd kérjem először is egy rövid értékelésre. Hogy telt 2015?

– Még néhány nap ugyan hátravan belőle, de azt gondolom, hogy sikeres évet hagy maga mögött az Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt. A forgalmunk idén – ahogy tavaly is – dinamikusan nőtt, év végén is jó eredményekre számítunk.

– Lehet ezt már számszerűsíteni?

– A növekedés üteméből az látszik, hogy az Erzsébet-utalványok forgalma meghaladja majd a tavaly elért eredményt. Azt látjuk, hogy továbbra is az étkezési utalványunk számít a legnépszerűbbnek, de fokozatosan zárkózik fel a többi „családtag” is, így most jelenleg az Ajándék Erzsébet-utalványt felhasználók tábora a második legnagyobb, az Iskolai Erzsébet-utalványé pedig a harmadik.

– Figyelve az egyes utalványok kedveltségét, felmerült-e esetleg, hogy tovább bővítik a portfóliót egy hetedik taggal?

– Jelenleg nincs ilyen szándék, a felméréseinkből az derül ki, hogy az Erzsébet-utalványcsalád mostani hat tagja lefedi az igényeket.

–  A már meglévőek népszerűsítése viszont nyilván cél, hogyan tudják ezt elősegíteni?

– Talán a legfontosabb tényező a vonatkozó adókedvezmények megállapítása, az ugyanis egy viszonylag egyszerű tétel, hogy minél olcsóbb valami, annál többen érdeklődnek utána. A személyi jövedelem-adókulcs jövő évi változásai nyomán egyébként az Erzsébet-utalványok terhei is csökkennek valamivel. Egy másik fontos szempont az innovációé, a novemberben bevezetett Erzsébet-utalvány Plusz kártya ezen a téren egy fontos mérföldkőnek számít. Ezzel kapcsolatban most az a célunk, hogy minél inkább bővítsük az elfogadóhelyek számát, hogy a vásárlók megtalálják a számításukat az Erzsébet-utalványcsalád minden tagjának választásával.

– Van valami különösebb magyarázata annak, hogy miért éppen most indult el az utalványkártya?

– A piaci igényekre, a vásárlási szokásokra kívántunk reagálni. Azt látjuk, hogy egyre inkább előtérbe kerül a tudatosság a pénzköltéskor, a trendhez pedig jól illeszkedik az Erzsébet-utalvány Plusz kártya, amely mind a hat papíralapú utalvány kezelését egyesíti magában.

– A kártya megjelenése a papíralapú utalványok végét is jelenti?

– A következő időben a papíralapú és elektronikus termék egymás mellett létezik, többek között azért is, mert néhány partnerünk egyelőre kitart a már megszokott utalványrendszer mellett. Persze előfordulhat, hogy idővel mindenki áttér majd a kártyára, de ez biztosan nem a 2016-os év történései között lesz. A következő év az átmenetről szól majd.

– Ha már megemlítette, hogy néhány cég továbbra is a papíralapú utalványokat preferálja, összességében milyen reakciók érkeztek a Plusz kártya bevezetése kapcsán?

– Bár nyilván szemmel is jól látható változásról beszélünk, azért tudni kell, hogy az Erzsébet-utalvány Plusz alkalmazása nem kötött különösebb fejlesztéshez, hiszen ugyanazon az alapon működik, mint mondjuk a bankkártyák. Vagyis ahol POS-terminálok működnek, ott gyakorlatilag azonnal elfogadható a kártya is. Hozzánk olyan visszajelzések érkeztek a munkáltatói oldalról, hogy az elektronikus utalvány bevezetését komoly várakozások kísérték. Ezt felmértük, és úgy ítéltük meg, hogy most van itt az ideje kilépni erre a piacra. Ezt a döntésünket talán igazolja, hogy ez év végére a legtöbb kereskedelmi láncnál megoldódik a kártyás fizetés. Azt gondolom, hogy minél nagyobb a volumen, annál inkább elemi követelménynek minősül majd az Erzsébet-utalvány Plusz kártya elfogadása is, vagyis aki lemarad, kimarad. Januártól egy erősebb fellendülésre számí- tunk majd a lebonyolított forgalom vonatkozásában, mivel a munkáltatók nagyobb része akkor tölti majd fel az első összegeket a kártya virtuális zsebeibe.

– Az utalványforgalom alakulása már csak azért sem mindegy, mert az így keletkező haszon egyúttal az Erzsébet-program finanszírozását is jelenti.

– Így van, az Erzsébet-utalványcsalád pénzügyi eredményéből Magyarország utóbbi két évtizedének legnagyobb szociális programját valósítja meg az utalványokat kibocsátó Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány. Ez az ‒ idén már költségvetési forrással is kiegészített ‒ anyagi bázis az elmúlt három évben több mint 600 ezer honfitársunk üdülését tette lehetővé, idén minden eddiginél többen, mintegy negyedmillióan vettek részt az Erzsébet-programban. Azt szoktuk mondani a cégeknek, hogy ha velünk szerződnek, két legyet is ütnek egy csapásra, mert nemcsak a munkavállalóiknak kedveznek, hanem százezernyi hátrányos helyzetű magyar állampolgárnak is. Ez a rendszer egyedülálló Európában. Talán ennek is szól, hogy idén két kategóriában is elhoztuk a Superbrands-díjat: mind a márka, mind pedig az üzleti kategóriában megkaptuk az elismerést. Utóbbit egyébként már másodjára, hiszen 2014-et követően duplázni tudtunk.

– Kanyarodjunk vissza még egy kicsit az utalványokhoz! Jelenleg hány elfogadóhelyet tartanak nyilván?

– Több mint 58 ezret.

– Mennyire bővíthető még ez a kör?

– Ilyen lefedettségnél már nem feltétlenül indokolt direkt módon növelni az elfogadóhelyek számát, azt gondolom, hogy aki ma Erzsébet-utalvánnyal kíván fizetni, annak van bőven választási lehetősége. Ugyanakkor rendszeresen szondáztatjuk mind a megrendelőinket, mind pedig a felhasználókat, hogy hol látnának szívesen újabb elfogadóhelyet. Az ilyen információk alapján aztán célzottan keressük meg az adott üzletet, és kötünk vele partnerségi szerződést.

– Ön mit tart a kártya legnagyobb előnyének?

– Rendkívül magas színvonalú szolgáltatást biztosító terméket hoztunk létre, amely mind a felhasználói, mind a munkaadói, mind az elfogadói igényeknek megfelel, vagyis ezzel a termékkel ‒ amelyet egyébként rekordidő, alig nyolc hónap alatt készítettünk el ‒ mindenki csak nyer.

Kapcsolódó Cikkek