EUR: 310,27 Ft
CHF: 258,88 Ft
2018. április 19., csütörtök
Emma

Egyéb XVII.kerület

Fogyasztóvédelmi segítség a kerületben

Minden hétfőn személyesen is felkereshetők az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület kerületi irodájának képviselői. Segítenek eligazodni a jogszabályok útvesztőjében, karácsony közeledtével ugyanis megszaporodhatnak a problémák, a legtöbb gond mégis a termékbemutatókkal van.

Balogh Imre fogyasztóvédő (Fotó: Máté Krisztián)

Balogh Imréék évente legalább száz embernek segítenek (Fotó: Máté Krisztián)

Talán nagyon kevesen vannak az országban, akiknek még nem kellett visszavinniük valamilyen terméket, mert az meghibásodott, tönkrement, de még van rá garancia. A problémák általában ott kezdődnek, hogyan is érvényesítsük jogos igényeinket. Rákosmentén is van segítség. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) hazánk nagyvárosaiban és a főváros öt kerületében fogadja a károsultakat vagy azokat, akik felvilágosítást kérnek fogyasztóvédelmi témában.


– Önkormányzati támogatással működünk. 2006 közepén kezdtük el szervezni, hogy nálunk is legyen egy lakossági tájékoztató iroda. 2008-tól fogadjuk a lakókat – mondta lapunknak Balogh Imre, az OFE XVII. kerületi szervezetének elnöke, hogyan is indultak, hozzátéve, korábban is volt hasonló intézmény, akkor népi ellenőrzésnek hívták.

– Az egyesület nem tévesztendő össze a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal. Mi felvilágosítással, információval tudunk segíteni. A törekvésünk az, hogy megelőzzük a kényes helyzeteket azzal, hogy képbe helyezzük az embereket, mikor milyen jogaik vannak.


Minden hétfőn 16 és 18 óra között lakossági fórumot tartanak, ahol segíthetnek a kerületi lakosoknak. Hetven-nyolcvan megkeresésük van személyesen, de telefonon is rengetegen fordulnak hozzájuk. A leggyakoribb kérdéskör a termékbemutatók és a vele járó vásárlások.

– Sokszor derül ki, hogy olyan áron vásároltak kedvezményesnek feltüntetett árú terméket, aminek a boltban a töredékét kell kifizetni.

Balogh Imre felhívta a figyelmet rá, nagyon oda kell figyelni, ha reklamálnivalónk van.

– Törvényi előírás, hogy a garanciális időn belüli javításkor jegyzőkönyvet kell felvenni. Nagyon sok üzletben ezt elutasítják, van, hogy nem is hallottak róla, és annyival elintézik, menjen a vásárló egyből a szakszervizbe. Csakhogy a vásárló nem a szervizzel áll jogviszonyban, hanem az üzlettel, ahol vásárolta a terméket. Természetesen a bolt bevonhatja a szervizt, de ettől még a vásárlás közte és a vevő között jött létre.

Debrecen, 2008. december 7. Érdeklődők kabátot nézegetnek az egyik üzletben. Kezdődik az év végi bevásárlóroham a debreceni Fórumban, ahol a 31 ezer négyzetméteren, 120 üzlet várja az érdeklődőket és vásárlókat. Bronzvasárnap közel 40 ezren látogattak el a bevásárlóközpontba.  MTI Fotó: Oláh Tibor

Jól nézzük meg, milyen terméket veszünk
MTI Fotó: Oláh Tibor

Közeleg a karácsony, amikor gyakran vásárolunk ruhaneműt ajándék gyanánt. Előfordul, hogy a méret nem stimmel vagy egyszerűen nem tetszik annak, aki kapta.

– Azt szoktuk javasolni, már a vásárláskor állapodjanak meg a bolttal, ha nincs semmi baja a terméknek, akkor is cserélhető legyen, és ne csak három napig. Ezt pedig akár a blokk hátuljára írják rá, elkerülve a későbbi kellemetlenségeket. A trend ma már amúgy is az, hogy általában január közepéig visszavihetők a termékek.

Cipőkálvária

– Ki kell állni az igazunkért – mondta határozottan egy kollégám, amikor szóba került a fogyasztóvédelmi téma a szerkesztőségben. – A párom tavaly októberben vett egy téli csizmát, idén ősszel újra elővette, de mindkét sarkánál hibát tapasztalt. Visszavittük a boltba, ahol azt mondták, hogy ugyan kétéves a garancia, de ők csak az első fél évben vállalják a teljes körű vizsgálatot, próbáljuk cipésszel megcsináltatni. Kiderült, menthetetlen, ezért visszavittük újra, hogy bevizsgáltassák. Közölték, nekünk kell ezt intézni és a költségeit állni, mert a fél éven már túl vagyunk. A 16 ezer forintos csizmát 8 ezerért bevizsgálták, kiderült, hogy gyári hibás. Visszavittük harmadszor is a boltba, ahol az árát visszaadták, de a vizsgálati költséget nem voltak hajlandóak megtéríteni. Elkértem a főnök e-mail-címét, és megírtam neki, hogy amennyiben két napon belül nem fizetik ki, a fogyasztóvédőket kérdezem meg, mi a véleményük a helyzetről, és a sajtó nyilvánossága előtt is kitárgyalom az ügyet, megkeresem az olasz központot, és kíváncsi vagyok, hogy reagál majd levelemre a nemzetközi fogyasztóvédelmi hatóság. Érdekes, azonnal felhívtak, hogy természetesen jogos a követelésem, és kifizetik a vizsgálati díjat. Ha igazunk van, igen is van keresnivalónk, ne hagyjuk, hogy velünk fizettessék ki a saját sarukat.

 

 

Fogyasztóvédelmi tanácsadás helyszíne és időpontja:

 

Budapest, XVII. kerület, Rákosmente Önkormányzat Polgármesteri Hivatal

Ügyfélszolgálati irodája

1173 Budapest, Pesti út 165. Telefon: 253 3501

Hétfői napon 16-tól 18-óráig

Kapcsolódó Cikkek

  • Egy sorozatról neveztek el egy planktont

    Egy sorozatról neveztek el egy planktont

    Először nevezetek el fajt egy tévéműsorról: a BBC A kék bolygó című sorozatáról kapta a nevét az óceán “lüktető szíveként” is emlegetett planktonok egyik faja.

  • Mentősökre támadt egy férfi Miskolcon

    Mentősökre támadt egy férfi Miskolcon

    Mentősre támadt egy 26 éves férfi Miskolcon, közfeladatot ellátó személy elleni erőszak bűntette és súlyos testi sértés miatt emelt vádat ellene a Miskolci Járási és Nyomozó Ügyészség – közölte a vádhatóság az MTI-vel kedden.

  • Hétvégén is marad a jó idő

    Hétvégén is marad a jó idő

    Helyenként eső, zápor, esetleg zivatar is lehet, de emellett sok lesz a napsütés, napközben többfelé 20-25 fokos maximumok várhatók – derül ki az Országos Meteorológiai Szolgálat országos középtávú előrejelzéséből, melyet csütörtökön juttatott el az MTI-nek.