EUR: 308,05 Ft
CHF: 266,01 Ft
2017. október 24., kedd
Salamon

Egyéb

Duplájára nőhet az online marketingesek fizetése

Az elmúlt pár évben a startup láz elérte Magyarországot is, és napi szinten hallhattunk valódi startup sikerekről mint akár a Prezi, a RisingStack vagy a Tresorit története, de elég csak a Ustream esetére gondolni, amit az IBM vásárolt meg 130 millió dollárért. Ez egyrészről nagyon jó hír, másrészről viszont komoly felelősség is. Ahhoz ugyanis, hogy hazai és nemzetközi szinten is versenyképes cégeket és projekteket hozzunk létre, szükség van az online világ és az online marketing részletes ismeretére. Ehhez pedig képzett online marketing szakemberek kellenek.

Ennek ellenére érdekes tény, hogy ma Magyarországon gyakorlatilag nincs kifejezetten online marketingre vonatkozó felsőoktatási képzés. Ez pedig komoly problémát jelent, ugyanis már most nagyon nehéz jó és képzett szakembereket találni a hazai piacon. “Ismerősök, barátok sorra keresnek meg, hogy online marketingesre lenne szükségük és tudok-e valakit ajánlani.” – mondja Papp Gábor, a The Pitch Education társalapítója.

Ha felmegyünk a felvi.hu-ra, akkor egy szakot sem fogunk találni aminek a nevében benne lenne az, hogy “online”, “internet” vagy “digitális”. Szinte minden egyetemen, főiskolán csak “marketing és kommunikáció” vagy “kereskedelem és marketing” szakok vannak. Ezeknek viszont nem az online marketing megismerése a fő fókusza, a több éves képzés alatt jellemzően csak néhány tárgy foglalkozik vele, és azok sem kellő részletességgel.

Mit értünk online marketing alatt?

Az online marketing egy különböző területekből álló szakterület, mint például a SEO (keresőoptimalizálás), SEM, Email marketing, PPC, közösségi média marketing, tartalommarketing, de bizonyos szemponbtól még ide sorolható akár a UX és a front-end fejlesztés néhány eleme is. A full-stack online marketinges több különálló területen is kiismeri magát, de jellemőzen egyiknek sem szakértője. Ezzel szemben az online marketing specialista az online marketing egyes területein komoly és mély szakmai ismeretekkel rendelkezik.

Mivel az oktatási rendszer egyenlőre csak nagyon lassan követi a piaci igényeket, ezért az elmúlt néhány évben a fejlesztők mellé az online marketing specialisták is bekerültek a hiányszakmák közé. Mivel az igény viszont óriási rájuk ez azt fogja eredményezi, hogy az igazán jó szakemberek komoly fizetésemelésre számíthatnak.

“A következő 5 évben duplájára fog nőni a jó online marketingesek fizetése. A kereslet egyre nő irántuk, a kínálat viszont nem bővül megfelelő ütemben. Nincs ugyanis elég olyan hely, ahol online marketingesek képeznek. Így a célunk nem más a Pitch Education-nel, hogy segítsünk ezt az űrt betölteni. Azt tűztük ki magunk elé, hogy segítünk kinevelni egy új online marketinges generációt. – folytatta Papp Gábor.

A cél elérése érdekében a Pitch alapítói létrehoztak egy szakmai blogot és több online képzést is. A kitűzött célokat pedig teljesen transzparens módon a The Pitch | Online Marketing Blog weboldalán elhelyezett mutatók segítségével valós időben bárki nyomon követheti.

Kapcsolódó Cikkek