EUR: 304,47 Ft
CHF: 267,55 Ft
2017. július 28., péntek
Szabolcs

Belföld

Fapadossal nem megyünk sörözni

Jó lenne fapados bulijáratokkal kijárni prágai sörözésekre, vagy krakkói partikra? Úgy tűnik nem fogunk. A Lokálnak adott válaszok alapján olyan nagy számban nem vágyunk ezekbe a városokba, hogy megérje a légitársaságoknak.

Ismert tény, hogy a diszkont légitársaságok forgalmát jelentősen élénkíti a kocsmaturizmus. Ennek egyik kedvelt célpontja pont Budapest, ahol a romkocsmák kínálnak olcsó és változatos szórakozási lehetőségeket a nyugat-európai fiatalok számára. Kézenfekvő volna, hogy mi magyarok is bulijáratokkal röpülhessünk egy-egy prágai sörözésre vagy egy krakkói hétvégére. Ezekre a desztinációkra azonban nincs fapados járat, aki útra kel, választhat a vonat (Prágába minimum 6:43 óra, Krakkóba 11 óra), a busz (mindkét város 7-7:30 óra) vagy az autózás között.

wizz2

Bulijárat magyaroknak? Csúszós pálya

A Malév idejében ezek a városok – ahogy a többi közép-kelet-európai desztináció is Belgrádtól, Szkopjén, Bukaresten át egészen Moszkváig – a magyar fővárosból közvetlenül elérhetőek voltak. Elérhetőek most is, ám többnyire nem diszkont társaságokkal. A kínálatát folyamatosan bővítő Wizz Air megszerezte a marosvásárhelyi, a kijevi, a varsói, a moszkvai és szezonálisan a burgaszi repülés jogát, de ezeken kívül a közép-kelet-európai térség nagy központjai, köztük a már említett Prágával és Krakkóval csak hagyományos járatokkal, illetve vasúton vagy közúton érhetőek el.

A Malév idejében azért érte meg üzemeltetni ezeket a desztinációkat, mert elenyésző volt az úgynevezett point-to-point forgalom, vagyis a Balkánról a Malév járataival Budapestre érkező utasok 95 százaléka azonnal át is szállt egy másik Malév-járatra. Ez a piac azonban a Malév megszűnésével eltűnt, a helyét más szolgáltatók vették át, amik nem Budapesten keresztül szállítják ezeket az utasokat – magyarázta a Lokálnak Kurucz László, a Budapest Airport helyettes szóvivője, aki azt is elmondta, Krakkó korábban szerepelt a diszkont járatok kínálatában, de tekintettel az alacsony érdeklődésre megszűnt.

Az alacsony érdeklődés tényét erősíti meg Farkas Róbert, a Jó napot, Krakkó! Utazási iroda ügyvezetője is.Nem releváns a kis távolság miatt – válaszolta a Lokál azon kérdésére, hogy serkentené-e a Dél-Lengyelországba irányuló magyar turistaforgalmat egy krakkói fapados járat beindítása. A turisztikai szakember elárulta, a velük kapcsolatba kerülő 30 és 50 közötti, többnyire családos utasok elsősorban saját autóval utaznak Krakkóba és Zakopánéba, de népszerűek a menetrendszerű buszjáratok is, ezért nekik az hozhatna több utast, ha ilyen közvetlen járatok indulnának Miskolcról és Nyíregyházáról is.

A Lokál megkereste az érintett légitársaságokat is. Végül a francia futball Európa-bajnokság évében francia desztinációkkal bővülő Easyjettől és Wizz Airtől (utóbbi egyéb országokban található új célpontokat is kínál idén tavasztól) kaptunk szűkszavú válaszokat, amelyek szerint a társaságok figyelik a magyar piacot, de Krakkóba, Prágába egyelőre nem terveznek repülni.

Kapcsolódó Cikkek

  • Ezzel a videóval cáfolják a 444.hu hazugságát a magyar vívók

    Ezzel a videóval cáfolják a 444.hu hazugságát a magyar vívók

    Felháborító és aljas tettre vetemedett a 444.hu és a portál hazugságát átvevő Index. A Soros György által pártolt lapok ezúttal túl messzire mentek. Egyebek mellett a Magyar Vívó Szövetség megbízott főtitkárának Boczkó Gábornak a szavait kérdőjelezték meg, amikor hazugsággal vádolták a lipcsei vívó világbajnokságon részt vevő magyar vívókat, akik a rossz közbiztonságra panaszkodtak.

  • Megújul a lillafüredi kisvasút

    Megújul a lillafüredi kisvasút

    Korhűen újítja fel a Lillafüredi Állami Erdei Vasútat üzemeltetője, az Északerdő Zrt., miután kiderült, hogy a kormány a turisztikai célú keskeny nyomközű kisvasutak fejlesztéséről szóló határozata szerint a lillafüredi kisvasút felújítását is támogatja – közölte a társaság az MTI-vel pénteken.