EUR: 307,66 Ft
CHF: 265,63 Ft
2017. október 20., péntek
Vendel

Belföld

Fapadossal nem megyünk sörözni

Jó lenne fapados bulijáratokkal kijárni prágai sörözésekre, vagy krakkói partikra? Úgy tűnik nem fogunk. A Lokálnak adott válaszok alapján olyan nagy számban nem vágyunk ezekbe a városokba, hogy megérje a légitársaságoknak.

Ismert tény, hogy a diszkont légitársaságok forgalmát jelentősen élénkíti a kocsmaturizmus. Ennek egyik kedvelt célpontja pont Budapest, ahol a romkocsmák kínálnak olcsó és változatos szórakozási lehetőségeket a nyugat-európai fiatalok számára. Kézenfekvő volna, hogy mi magyarok is bulijáratokkal röpülhessünk egy-egy prágai sörözésre vagy egy krakkói hétvégére. Ezekre a desztinációkra azonban nincs fapados járat, aki útra kel, választhat a vonat (Prágába minimum 6:43 óra, Krakkóba 11 óra), a busz (mindkét város 7-7:30 óra) vagy az autózás között.

wizz2

Bulijárat magyaroknak? Csúszós pálya

A Malév idejében ezek a városok – ahogy a többi közép-kelet-európai desztináció is Belgrádtól, Szkopjén, Bukaresten át egészen Moszkváig – a magyar fővárosból közvetlenül elérhetőek voltak. Elérhetőek most is, ám többnyire nem diszkont társaságokkal. A kínálatát folyamatosan bővítő Wizz Air megszerezte a marosvásárhelyi, a kijevi, a varsói, a moszkvai és szezonálisan a burgaszi repülés jogát, de ezeken kívül a közép-kelet-európai térség nagy központjai, köztük a már említett Prágával és Krakkóval csak hagyományos járatokkal, illetve vasúton vagy közúton érhetőek el.

A Malév idejében azért érte meg üzemeltetni ezeket a desztinációkat, mert elenyésző volt az úgynevezett point-to-point forgalom, vagyis a Balkánról a Malév járataival Budapestre érkező utasok 95 százaléka azonnal át is szállt egy másik Malév-járatra. Ez a piac azonban a Malév megszűnésével eltűnt, a helyét más szolgáltatók vették át, amik nem Budapesten keresztül szállítják ezeket az utasokat – magyarázta a Lokálnak Kurucz László, a Budapest Airport helyettes szóvivője, aki azt is elmondta, Krakkó korábban szerepelt a diszkont járatok kínálatában, de tekintettel az alacsony érdeklődésre megszűnt.

Az alacsony érdeklődés tényét erősíti meg Farkas Róbert, a Jó napot, Krakkó! Utazási iroda ügyvezetője is.Nem releváns a kis távolság miatt – válaszolta a Lokál azon kérdésére, hogy serkentené-e a Dél-Lengyelországba irányuló magyar turistaforgalmat egy krakkói fapados járat beindítása. A turisztikai szakember elárulta, a velük kapcsolatba kerülő 30 és 50 közötti, többnyire családos utasok elsősorban saját autóval utaznak Krakkóba és Zakopánéba, de népszerűek a menetrendszerű buszjáratok is, ezért nekik az hozhatna több utast, ha ilyen közvetlen járatok indulnának Miskolcról és Nyíregyházáról is.

A Lokál megkereste az érintett légitársaságokat is. Végül a francia futball Európa-bajnokság évében francia desztinációkkal bővülő Easyjettől és Wizz Airtől (utóbbi egyéb országokban található új célpontokat is kínál idén tavasztól) kaptunk szűkszavú válaszokat, amelyek szerint a társaságok figyelik a magyar piacot, de Krakkóba, Prágába egyelőre nem terveznek repülni.

Kapcsolódó Cikkek

  • Soros nem jótékonykodott, hanem trükközött

    Soros nem jótékonykodott, hanem trükközött

    Sajtóhírek szerint Soros György amerikai milliárdos több mint 18 milliárd dollárt, azaz 4716 milliárd forintot utalt át vagyonából az általa létrehozott Nyílt Társadalom Alapítványnak(OSF).

  • 30 milliárdból újul meg a Dél-pesti Kórház

    30 milliárdból újul meg a Dél-pesti Kórház

    A következő 10 évben hatalmas mértékű, mintegy 700 milliárd forint értékű kórház- és szakrendelő-fejlesztésbe kezd a kormány az Egészséges Budapest Program keretében – mondta tegnap a fővárosi Jahn Ferenc Dél-pesti Kórházban tartott sajtótájékoztatón Kucsák László fideszes országgyűlési képviselő.

  • Orbán Viktor beszédet mond a forradalom ünnepén

    Orbán Viktor beszédet mond a forradalom ünnepén

    Szabadságkoncerttel és egyebek mellett csodás fényfestéssel készülnek a szervezők az idei október 23-ai ünnepségre, amelyen Magyarország kormányfője, Orbán Viktor mond beszédet a Terror Háza Múzeum előtt.

  • Tovább nőtt a használt autók magánimportja

    Tovább nőtt a használt autók magánimportja

    Folytatódott a használt autók magánimportjának növekedése az év első kilenc hónapjában, annak ellenére, hogy a beáramló járművekkel kapcsolatban változatlanul sok a rossz tapasztalat – írja a magyarországi használtautó-piac egyik legjelentősebb szereplője, a Das WeltAuto az MTI-hez eljuttatott közleményében.