EUR: 305,20 Ft
CHF: 276,93 Ft
2017. július 24., hétfő
Kinga, Kincső

Belföld

Az adóeljárás egyszerűsítésén dolgozik a kormány

A kormány az adóeljárás radikális egyszerűsítésén dolgozik, a felesleges bürokratikus szabályok megszüntetése van napirenden – hangsúlyozta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) országos vezetői operatív értekezletén a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) csütörtöki közleménye szerint.

A fiskális fegyelem a magyar gazdaságpolitika hitelességének sarokköve – jelentette ki Varga Mihály. Hozzátette: az államadósság további csökkentése, illetve az államháztartás hiányának kordában tartása nagy mértékben múlik azon, hogy a NAV hogyan tudja biztosítani az államháztartás bevételeit.

A tárcavezető kiemelte: mivel az adózás kivétel nélkül minden vállalkozást és gyakorlatilag valamennyi embert érinti, olyan szabályozásnak kell születnie, amely társadalmi konszenzuson alapul. Ezért döntött úgy a kormány, hogy új elvek mentén működve, új szervezeti keretek között dolgozik tovább az adóhivatal.

A NAV működtetéséért felelős tárca vezetőjeként Varga Mihály arra is felhívta a figyelmet, hogy az átalakítás elsősorban nem szervezeti kérdés, sokkal fontosabb a tartalom változása.

A közlemény szerint a miniszter elmondta: olyan új adóhatóságot alakítanak ki, amely képes arra, hogy tevőlegesen segítse a magyar gazdaság fejlődését. Ezért az adóhivatalnak a jövőben partnerként kell támogatnia a vállalatokat abban, hogy jobban eligazodjanak az adózás kérdéseiben, hogy minél kisebb adminisztrációs teher nehezedjen rájuk, és hogy minél kisebb időráfordítással tehessenek eleget adókötelezettségeiknek.

A kitűzött cél nem lehet más, mint a svéd modell elérése, ahol a közigazgatási szervek népszerűségi listájának élén az adóhivatal áll – fogalmazott Varga Mihály, aki a szemléletváltást a következő időszak legfontosabb feladatai közé sorolta. Elmondása szerint a hivatal munkatársainak el kell érniük, hogy bizalommal forduljanak az adózók az adóhatósághoz, ahol hathatós segítséget kapnak, és ahol egy-egy ügy intézése kiszámítható ideig tart.

A NAV a magyar közigazgatásban a legnagyobb ügyfélszámot fogadó szervezet, ezért is kiemelten fontos, hogy feladatát szakszerűen, hatékonyan, rugalmasan, az ügyfelek igényeihez alkalmazkodva végezze – hangsúlyozta Varga Mihály a tárca tájékoztatása szerint.

Kapcsolódó Cikkek

  • Magabiztos fölénnyel vezet a Fidesz

    Magabiztos fölénnyel vezet a Fidesz

    Ha most vasárnap lenne választás, a 2014-es voksolással közel azonos eredmény születne, ami egyértelmű pozitív visszajelzés a kormánypártoknak – mondta Fodor Csaba az Origónak a Fidesz-KDNP első félévét értékelve.

  • Lángoltak az olajtartályok a Békés megyei Ecsegfalván

    Lángoltak az olajtartályok a Békés megyei Ecsegfalván

    Eloltották az égő olajtartályokat a Békés megyei Ecsegfalván, a tűzoltók már a füst elfojtásán dolgoznak, majd elvégzik a környezeti kármentesítését – tájékoztatta hétfő reggel a műveletet irányító Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője az MTI-t.

  • Kevés lesz az idén a jó minőségű hazai alma

    Kevés lesz az idén a jó minőségű hazai alma

    Átlagos vagy annál is kisebb mennyiségű almára számítanak a szakemberek a nyár végi, őszi szüret eredményeként, a termés minősége pedig európai viszonylatban igen gyatra: kétharmad körüli az ipari alma aránya (aminek 80 százalékát a sűrítménygyártók vásárolják fel), és csak a maradék az étkezési minőségű – írta a Világgazdaság hétfőn.