EUR: 309,16 Ft
CHF: 288,33 Ft
2017. január 21., szombat
Ágnes

Külföld

56 órán át tartotta a vonalat, 1400 eurós telefonszámlát kapott

telefonal

Több mint 1400 eurós (435 ezer forint) telefonszámlát kapott egy spanyol nő, miután 56 órán, azaz két és fél napon át tartotta a vonalat, ahol azt ígérték, segítenek, hogy munkanélküli fia állást kapjon.

Az eset a kelet-spanyolországi Murciában történt. A 68 éves nő egy televíziós hirdetést látott, amelyben egy segélyvonalat reklámoztak azzal, hogy munkanélkülieknek segítenek.

“Hívj minket, segítünk” – ez volt a szlogen, amely meggyőzte az asszonyt, hogy tárcsázza a számot, mert helyzetüket kilátástalannak találta. Harminchat éves fia jó ideje nem dolgozik, ketten élnek az asszony özvegyi nyugdíjából.

A hívott számon felvették az adatait, majd azt mondták a nőnek, hogy maradjon vonalban, különben nem tudnak segíteni, és ha lerakja a telefont, a fia nem fog állást kapni. Az asszony 56 órán keresztül tartotta a vonalat, nem aludt, kávéval és koffein tartalmú üdítőitalokkal tartotta magát ébren, míg aztán elfogyott a türelme, dühös lett és lecsapta a kagylót.

Arra már korábban rájött, hogy átverték, de hogy meg is károsították, csak akkor derül ki, amikor megkapta a telefonszámlát, amelyen 1400 eurós összeg szerepelt – mondta el a részleteket Juana Pérez, a Thader Consumo nevű fogyasztóvédelmi szervezet vezetője, akitől a nő segítséget kért.

Az érdekképviselet közreműködésével sikerült elérni, hogy a telefontársaság 900 eurót elengedjen a számlából, de 500 eurót (150 ezer forint) így is ki kell fizetnie az amúgy sem tehetős asszonynak.

A fogyasztóvédők szerint az emelt díjas telefonszámmal való visszaélés az egyik leggyakoribb formája a fogyasztók megkárosításának Spanyolországban. A murciai asszony egyébként nem tudta, hogy emelt díjas számot tárcsázott, arról ugyanis nem tájékoztatták a hívás elején, noha a szabályok szerint kötelező lett volna.

Kapcsolódó Cikkek