EUR: 305,91 Ft
CHF: 276,74 Ft
2017. július 20., csütörtök
Illés

Életmód

A csoki néha jobb, mint a csók

csoki_csajA csoki a legfinomabb bűnös élvezet, ami a boldogsághormonokat is beindítja. Okosan fogyasztva pedig még egészséges is lehet.

A legfontosabb szempont a csokoládé kakaótartalma. Ez biztosítja a csokoládé antioxidáns-, ásványianyag- és vitamintartalmát. Csokoládénak csak az a termék nevezhető, amely kakaóból és cukorból készült. Fontos, hogy legalább 35 százalék kakaó szárazanyagot tartalmazzon, ebből a kakaóvaj-tartalomnak legalább 18 százaléknak, a zsírmentes kakaó szárazanyagnak pedig legalább 14 százaléknak kell lennie.

Ha a terméken szerepel a csokoládé szó, elvileg már nem érhet nagy meglepetés, hiszen az előírás szerint ezt csak akkor tüntethetik fel az adott terméken, ha a csomagolás valóban csokoládét rejt. Ha kakaós massza, nugát, tejbevonó vagy más hasonló kifejezést látsz a csomagoláson, biztosra veheted, hogy a termék kakaótartalma alacsony vagy azt növényi zsiradékkal helyettesítették.

Nem véletlen, hogy a borongós téli hónapokban jobban kívánjuk a csokoládét. A csoki fokozza a szervezet endorfintermelését, ennek köszönhetően javítja a hangulatot. Állítólag hatékonyabb, mint a csókolózás.

Néhány kocka csokoládé gyorsan energiához juttatja a szervezetet. Akár a szellemi, akár a fizikai teljesítőképességet szeretnénk fokozni, gyorssegélyként kiváló megoldás egy kis csokoládé. 100 gramm csokoládénak körülbelül 2400-2600 kilojoule az energiatartalma. A jó minőségű étcsokoládéról bebizonyították, hogy több antioxidáns vegyületet tartalmaz, mint egyes gyümölcsök. Ennek köszönhetően fogyasztása segíthet megelőzni a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a rák kialakulását.

Kapcsolódó Cikkek