EUR: 309,25 Ft
CHF: 287,94 Ft
2017. január 20., péntek
Fábián, Sebestyén

Életmód

Az első edzés

futas_kint-1-470x330A tavasz két kulcsszava a fogyókúra és az edzés. Hosszú távon azonban a fogyókúra könnyebben megy, mint az edzés. Mit lehet tenni, hogy a kezdeti lelkesedés kitartson legalább a bikiniszezonig?

Egy jól megválasztott mozgásforma, sok türelem és némi átgondolás elég ahhoz, hogy ne csak fellángolás legyen a mozgás elkezdése, hanem végre egyszer végig tudjuk csinálni a tervezett programot. Az első edzésre fizikailag és lelkileg rá kell hangolódni. Szervezetünknek idő kell, hogy a szokottnál nagyobb terhelést és erőkifejtést megfelelően bírja. Ehhez türelem kell. Néhány edzés után még ne várjunk látványos változást. Először az állóképességünk fog fejlődni, és ha nem a derékbőséget méregetjük folyamatosan, hanem észrevesszük, hogy könnyebben szaladunk a gyerek után vagy könnyebben cipeljük a teli szatyrokat, erőt, kitartást ad a további edzésekhez. Fokozatosan kezdjünk el mozogni, ehhez kell egy jó edzésterv. Kezdetben érdemes napi harmincperces mozgást beiktatni a mindennapjainkba, ami lehet akár egy hosszabb séta is. Ne essünk abba a hibába, hogy rögtön egy kemény step-aerobikkal kezdünk. Ha a futás gondolatával kacérkodunk, akkor is tartsuk szem előtt a fokozatosság elvét. Elég, ha kezdésnek egy kör futás után egy kört sétálunk. Később emelhetjük a lefutott körök számát és meglepődve fogjuk tapasztalni, hogy egyre többre vagyunk képesek.

Címkék

Kapcsolódó Cikkek