EUR: 305,02 Ft
CHF: 276,54 Ft
2017. július 23., vasárnap
Lenke

Egyéb XIII.kerület

Mozgás Vérrel, verítékkel

Vér Tamás a kerület egyik legsikeresebb és legkedveltebb fitnesz-aerobic edzője. Évek óta dolgozik Angyalföldön, és legyen bármilyen sűrű is a napi programja, minden kezdőhöz vagy újrakezdőhöz van egy jó szava, mindenkinek ad egy jó tanácsot. Mert mint mondja: az egészségnél nincs fontosabb.

Vér Tamás fitness edző   (Fotó: Máté Krisztián)

Vér Tamás fitneszedző (Fotó: Máté Krisztián)

Vér Tamás tíz évvel ezelőtt került kapcsolatba a fitnesszel, de a versenyszerű sportolás már óvodáskorától az élete része.
– Földrajz-testnevelés szakon végeztem az ELTE-n – mondta a Lokálnak az Aréna Fitness Center vezető aerobicoktatója és személyi edzője. – Az évek során megtetszett a csoportos aerobicórák hangulata, és szerettem volna több embert is az egészséges életmód irányába terelni.

Sokan azt gondolják, csak a versenyszerű testépítőknek van szükségük rendszeres erősítő edzésekre, de Vér Tamás cáfolja ezt. Mint elmondta, a rendszeres mozgás rengeteg pozitív hatást gyakorol az egészségre. Fejlődik az izom, a keringési és a légzőrendszer, csökken a koleszterinszint, a vérnyomás, továbbá jótékony hatással van a csontok egészségi állapotára.
– Az ülőmunkát végzőknél hozzásegít a helyes testtartás kialakításához és a tartáshibák orvoslásához. Ezek mellett remek stresszoldó. Ezen pozitív tulajdonságok nagy része az összes többi mozgásformánál is megvan, így a lényeget megragadva azt tartom fontosnak, hogy meglegyen legalább a heti 3-4-szeri legalább egyórás intenzív testmozgás.

Vér Tamás három éve alkot egy csapatot Barta Péterrel és Lőrincz Ernővel. Azóta BoxTeam néven járják az országot népszerűsítve a box-aerobic mozgásformát. Ez egy non-kontakt mozgásforma, nem ellenféllel kell küzdeni, de az egymás után váltakozó ütés-rúgás kombinációk és erősítőblokkok garantálják az elfáradást. Budapesten legközelebb május 1-jén, a Fitbalance fitneszrendezvényen találkozhatnak a csapattal.

Tamás mindenkinek azt tanácsolja, egészsége érdekében minél előbb kezdjen el sportolni, és ezen nem kizárólag a fitneszt érti.

– Azt tanácsolnám, a mozogni vágyóknak, olyan mozgásformát válasszanak, amiben örömüket lelik, amit tudnak kitartóan, huzamosabb ideig végezni. Viszont nem szabad elfelejteni, hogy a mozgás mellett a megfelelő, minőségi és tudatos táplálkozás is nagyon fontos – hangsúlyozta Tamás. – A legelején a rendszeres mozgás beiktatása is élettani hatással van a szervezetre, és beindul az átalakulás, de elengedhetetlen emellett az étkezés megreformálása is. Sőt, azt kell, hogy mondjam, 70 százalékban az étkezés a döntő. Edzhet valaki akármilyen „elvetemült” módon, ha nem úgy étkezik, ahogy kellene, nem fogja elérni a célt.

Tamás éppen ezért mindenkinek azt javasolja, kerülje a cukros, lisztes ételeket, egyen legalább napi fél kiló zöldséget és gyümölcsöt. Natúr húsok közül a pulykamell, a csirkemell és a halak fogyasztását ajánlja barna rizzsel és salátával. A fűszerekkel, sóval, öntetekkel csínján kell bánni, és a tejfogyasztást is minimalizálni.

– Sportoljon bármit is az ember, fontos, hogy kitartó legyen, adjon időt magának, törekedjen a fokozatosságra és a tudatosságra az edzésintenzitás, edzésterhelés megválasztása kapcsán. Ebben az esetben a változás nem marad el!

Kapcsolódó Cikkek