2017. november 25., szombat
Katalin

Életmód

Pókláb helyett reumadiéta

sushi-639311_1920

A hal és a zöldség jó választás

Néhány száz évvel ezelőtt a reuma ellen póklábat, hangyatojást és varangyosbéka-combot írt fel az orvos. A modern reumadiéták ennél a „menünél” azért kellemesebbek, de a sokfajta reumás megbetegedés mindegyikére nincs olyan egységes étrend, ami minden fájdalmas tünetet enyhítene. Néhány tanácsot azonban érdemes megfogadni.

Kerülni kell az olyan élelmiszereket, amelyek sok arachidonsavat tartalmaznak. Ilyen például a disznózsír, tojássárgája, zsíros sajt vagy hús. Vizsgálatok bizonyítják, hogy a vegetáriánus étrendre való áttérés után a betegek reumás tünetei csökkentek. Kevesebb gyulladásserkentő anyag keletkezik a szervezetben, ha növényi eredetű olajok többszörösen telítetlen zsírsavakkal szívódnak fel. Ez leginkább olyan halakban és az ezekből nyert olajokban található, mint a hering, a makréla és a lazac.  Az E- és C-vitaminok, a béta-karotin, az ásványi anyagok (például szelén, réz és mangán) védik a szöveteket, antioxidánsként működnek. Segítségükkel lelassul az ízületek roncsolódása és merevvé válása. Jelentős mennyiségű E-vitamin van a növényi olajokban, magvakban, C-vitamint a citrusgyümölcsök – narancs, kivi − vagy a paprika tartalmaz, béta-karotint pedig például répából, spenótból vagy édesköményből nyerhetünk.


Címkék

Kapcsolódó Cikkek