EUR: 308,39 Ft
CHF: 282,36 Ft
2017. május 24., szerda
Eszter, Eliza

Belföld

Ülőmunkát végez? Ezt tegye, hogy ne fájjon a dereka!

ülő_munka

Fontos a helyes testtartás!

A krónikus gerincpanasz a betegszabadságok leggyakoribb oka. A felnőttek mintegy 90 százaléka életében legalább egyszer szenved nyak-, hát- vagy derékfájástól. A közhiedelemmel ellentétben a látszólag könnyű, irodai ülőmunkát végzők körében gyakrabban fordul elő a mindennapokat megkeserítő gerincpanasz, mint a nehéz fizikai munkából élők között. Mit tehetünk ellene?

Figyeljünk a sportra! – Ne végezzünk álló testhelyzetben súlyzós gyakorlatokat! Nem ajánlott a kosárlabda és a röplabda! A kemény talajon történő kocogás, futás sem javasolt gerincbántalmak esetén!

Fontos a megelőzés! – A megelőzés első lépése a gyermekkori gerincdeformitások korai felismerése. A másik módszer a felvilágosítás és megfelelő életvitel kialakítása. Már egészen pici életkortól a mozgás szeretetére, a rendszeres napi tornára kell nevelni a gyermekeket, fel kell hívni a figyelmet az elhízás káros hatásaira. Fontos a lapos párnán való fekvés, a tartást adó, közepesen kemény fekhely kialakítása, megfelelő bútorok kiválasztása. A helyes testtartásra minden testhelyzetben figyeljünk, tükör előtt kiválóan gyakorolható, eleinte odafigyelést igényel, de a későbbiekben automatikussá válik.

Ha fáj, irány a gerinciskola! – A gyógyító gyakorlatok, vagyis az úgynevezett gerinciskola is segíthet, ahol szakképzett gyógytornász megtanítja az izmok lazítását, nyújtását, erősítését szolgáló gyakorlatokat, a mindennapi életet segítő tanácsokkal látja el az érintetteket.  A gyógytorna gyakorlatai mellett az izmok lazításával a fájdalmat enyhítik a lazító-nyújtó masszázsok, a tangentor kezelések (víz alatti sugármasszázs, amikor is a fő izomcsoportokat erős vízsugárral masszírozzák 35–37 fokos vízzel töltött kádban). A súlyfürdő az egyes izomgörcsök oldására, a csigolyaízületek merevségének mérséklésére szolgál, azáltal, hogy a csigolyák széthúzódnak egymástól. A kezelés során a betegek testhőmérsékletű vízben a derekukra vagy a bokájukra erősített súlyokkal lógnak a kezelőmedencében a nyakuknál vagy a hónaljuknál alátámasztva.

(Bővebb információ a témában: www.webbeteg.hu)

torna_irodábanKönnyű gyakorlatok

Az irodában, ülve is elvégezhetünk néhány egyszerű nyújtó gyakorlatot, ha elgémberedtünk a számítógépnél. Emeljük fel a karunkat, és nyújtózkodjunk, hajoljunk előre, dőljünk oldalra, forgassuk meg a derekunkat, körözzünk a csuklónkkal, nyomjuk össze a tenyerünket, körözzünk a bokánkkal, nyomkodjuk meg a homlokunkat, masszírozzuk meg a tarkónkat és halántékunkat, majd lógassuk előre derékból a törzsünket.

 

Kapcsolódó Cikkek

  • Milliókért tanul a momentumos Oxfordban

    Milliókért tanul a momentumos Oxfordban

    Fénylő üstökösként robbantak a hazai politikai életbe, de a választók előtt „sötét lovak” a Momentum Mozgalom ifjú vezetői. Sorozatunkban bemutatjuk a Momentum valódi arcait, akik fiatalságuk ellenére is őriznek már csontvázakat szekrényeikben.

  • Magyar diákokra támadtak migránsok

    Magyar diákokra támadtak migránsok

    Helyén volt a kecskeméti tanár esze és szíve, ezért nem történt tragédia, amikor a francia határ előtt a kövekkel felfegyverkezett migránsok rátámadtak a diákokat szállító mikrobuszra.