EUR: 307,49 Ft
CHF: 265,79 Ft
2017. október 20., péntek
Vendel

Belföld

A Facebook és a Google megrendszabályozására vár a reklámszakma

Idén sorozatban huszonegyedik alkalommal rendezik meg a Media Hungary konferenciát. A kétnapos rendezvényre 280 előadó hivatalos, köztük olyanok is, mint Pál Ferenc atya vagy Rubint Réka, de ott lesznek a televíziók és lapkiadók, online újságok vezetői is. A május 10–11-i esemény kapcsán Csermely Ákos fő szervezővel beszélgettünk.

Csermely Ákos, Media Hungary (Fotó: Origo)

Csermely Ákos (Fotó: Origo)

Milyen tematika köré épül fel a 2016-os Media Hungary?

– Az idei mottónk az „Élmények birodalma”, ezzel a választással azt szeretnénk összefoglalni, hogy a média világa egyre erőteljesebben a szórakoztatásról szól. Alapvetően kétféle típus létezik a média berkein belül: aki vadássza és aki szolgáltatja az élményeket. Nem csak a két halmazt hasonlítjuk össze, hanem azokat a csoportokat is, amelyek a digitalizáció mentén szerveződnek vagy épp nem szerveződnek.

Éspedig?

– Egyfelől megkülönböztetünk digitális bennszülötteket, akik számára magától értetődő az ilyen eszközök használata. Aztán léteznek digitális bevándorlók, akik főként az idősebb generációhoz tartoznak, és bár az offline világot ismerik, feltalálják magukat online is. Rajtuk kívül a digitális analfabéták csoportját kell még megemlítenünk, akik eltérő okokból, de még nem találkoztak digitális eszközökkel.

Pontosan mit vizsgálnak a kategóriák kapcsán?

– Például azt, hogy melyik halmaz milyen formában hajlandó áldozni a tartalom fogyasztásáért. Van, aki fizet érte, mások az adataikat bocsátják rendelkezésre, megint mások a figyelmükkel fizetnek.

– Az előadások is ezekre a kérdéskörökre fókuszálnak?

– Nagyjából 280 előadót várunk, két napon át párhuzamosan öt előadóteremben zajlanak majd az előadások, fórumbeszélgetések. Ennek megfelelően az előadások palettája is rendkívül széles, ahogy az előadók személye is igen változatosnak ígérkezik. Idén kimagaslóan sok külföldi látogató lesz. A hagyományos média és reklám témákon kívül sokat foglalkozunk a tartalommarketing, neuromarketing és a közösségi média erejével, de egy különtermet szentelünk a szakmát érintő hr-es kérdéseknek is.

– Kissé elszakadva a rendezvénytől, milyennek látja most a magyar médiapiacot?

– Felfelé ívelő pályára állt, ami annak köszönhető, hogy a gazdaság is javulni látszik. Csak hogy világossá tegyük az összefüggést: a PwC elemzése rámutat, hogy minden, a reklámiparban elköltött 10 forint 47 forintot termel a nemzetgazdaságban. Tehát utóbbi nincs előbbi nélkül.

Csomagolhatnak a hagyományos platformok, mint a print és a televízió?

– A sajtó és a televízió köszöni szépen, jól van. Sokkal nagyobb probléma, hogy olyan világcégek, mint a Facebook, vagy a Google egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a reklámtortából, lassan hazai versenytársaik nyakára is hágnak. Speciális helyzetükből fakadóan ezek a gigavállalatok külföldön adóznak az itt megtermelt bevételeik után, vagyis az államkassza is rosszul jár. Erre a problémára európai szintű megoldás kell, ez pedig a törvényalkotás kompetenciája.

Kapcsolódó Cikkek

  • Soros nem jótékonykodott, hanem trükközött

    Soros nem jótékonykodott, hanem trükközött

    Sajtóhírek szerint Soros György amerikai milliárdos több mint 18 milliárd dollárt, azaz 4716 milliárd forintot utalt át vagyonából az általa létrehozott Nyílt Társadalom Alapítványnak(OSF).

  • 30 milliárdból újul meg a Dél-pesti Kórház

    30 milliárdból újul meg a Dél-pesti Kórház

    A következő 10 évben hatalmas mértékű, mintegy 700 milliárd forint értékű kórház- és szakrendelő-fejlesztésbe kezd a kormány az Egészséges Budapest Program keretében – mondta tegnap a fővárosi Jahn Ferenc Dél-pesti Kórházban tartott sajtótájékoztatón Kucsák László fideszes országgyűlési képviselő.

  • Orbán Viktor beszédet mond a forradalom ünnepén

    Orbán Viktor beszédet mond a forradalom ünnepén

    Szabadságkoncerttel és egyebek mellett csodás fényfestéssel készülnek a szervezők az idei október 23-ai ünnepségre, amelyen Magyarország kormányfője, Orbán Viktor mond beszédet a Terror Háza Múzeum előtt.

  • Tovább nőtt a használt autók magánimportja

    Tovább nőtt a használt autók magánimportja

    Folytatódott a használt autók magánimportjának növekedése az év első kilenc hónapjában, annak ellenére, hogy a beáramló járművekkel kapcsolatban változatlanul sok a rossz tapasztalat – írja a magyarországi használtautó-piac egyik legjelentősebb szereplője, a Das WeltAuto az MTI-hez eljuttatott közleményében.