EUR: 308,19 Ft
CHF: 265,97 Ft
2017. október 20., péntek
Vendel

Életmód

Bor, filmek, fotók

monor, filmfesztivál, bor (Fotó: Facebook)

(Fotó: Facebook)

Idén is meghirdeti a borkultúrával, a szőlőtermeléssel, a borturizmussal és pincefalvakkal foglalkozó filmek és egyéb mozgóképek fesztiválját, a Monori BORTÁRS Filmfesztivált a Monor Környéki Strázsa Borrend, a Monor Hegyessy Lions Club és a KultPince – Monor Város Önkormányzata támogatásával. A rendezvény keretein belül filmversenyt is tartanak. Műfaji megkötés nincs, az egyetlen feltétel, hogy az alkotó a magyar szőlő- és borkultúrát állítsa műve középpontjába. Ugyanezen témákban fotópályázatot is indítanak Vannak vidékek legbelül címen.

Az alkotások leadási határideje október 9. (a rövidfilmeké június 30.), az eredményhirdetésre, valamint a győztes filmek és fényképek bemutatására a monori Márton-napi Újbor Ünnep napjáig, november 12-ig kell várni. Az esemény fővédnöki feladatait Pogácsás Tibor önkormányzati államtitkár látja majd el.

A szervezők azt mondják, a kezdeményezés célja a kulturált borfogyasztási szokások terjesztése, illetve a valódi termelői kultúra megbecsülése. De ugyanígy hangsúlyos területté tennék az igényes filmes és fotós (művészeti) ábrázolást és a képi kultúra fejlesztését is.

Kapcsolódó Cikkek

  • Batátát az asztalra!

    Batátát az asztalra!

    Az édesburgonya, vagyis a batáta az idei ősz vitathatatlan sztárja a konyhában. Sütve, párolva, grillezve, főzve, pürésítve, húsok mellé köretként vagy főzelékként fogyaszthatjuk, de édes sütemény, lepény is készülhet belőle.

  • Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Magyarországon a 6–8 éves gyerekek több mint 20 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ezen belül a fiúknál 20,5, a lányoknál 21,9 százalék ez az arány az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint.

  • Népszerűek a hazai borvidékek

    Népszerűek a hazai borvidékek

    Jelentős eltérések vannak az egyes hazai borvidékek ingatlanpiacán: néhol az ingatlanár-robbanás már javában érzékelhető, néhol még nem tapasztalható komolyabb mozgás.

  • Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Átlagosan napi két órát töltenek közösségi oldalak előtt és az életük felét már online térben élik az úgynevezett Z generációhoz tartozó magyar fiatalok, akik már többet kommunikálnak az interneten, mint személyesen – ismertették egy friss kutatás eredményeit az M1 aktuális csatornán vasárnap.