EUR: 305,55 Ft
CHF: 274,14 Ft
2017. július 26., szerda
Anna, Anikó

Életmód

Ettől evés közben is fogyunk!

Visszavonhatatlanul itt a tavasz, a nagy fogyókúrák ideje. Aki nem szeret koplalni, ne tegye! Egyen inkább olyan ételeket, amelyek segítik a fogyást. Jöjjön egy gyors leltár a zsírégető ételekről.

Gyümölcsök:

, Image: 39301154, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Juicy Images

Credit line: Profimedia, Juicy Images

A bogyós gyümölcsök ideálisok a fogyókúrához. Az eper, ribizli, málna, áfonya vagy a szeder méregtelenít, feltölti szervezetünket vitaminnal, emellett élelmi rostjainak és gyümölcssav-tartalmának köszönhetően serkenti az emésztést és az anyagcserét. Ráadásul mivel a bogyós gyümölcsöknek magas a tápanyag- és víztartalmuk, táplálóak.

Ugyancsak magas rosttartalmuknak köszönhetően serkentik az emésztését és telítenek a citrusfélék. A narancs, a citrom, a mandarin, a grapefruit és társaik segítik a salakanyagok kiürülését is, így kiváló zsírégetők. A grapefruit egyébként csökkenti a zsír raktározásáért felelős inzulin szintjét is.

Magas vastartalmuk miatt az aszalt gyümölcsök is fontosak. Vashiány esetén a szervezet működése lelassul, akárcsak a kalóriaégetésé.

Különösen ajánlott még az avokádó, a benne található zsírok ugyanis gyorsítják az anyagcserét.

Zöldségek:

saláta-flickr

A zöldségek rendkívül gazdag rostforrások, ezért hozzájárulnak az emésztés egészséges működéséhez, a szervezet méregtelenítéséhez. Ehetjük nyersen, sülve, főve, párolva − telítenek, de a kalóriatartalmuk alacsony. A magas víztartalmú ételek különösen gyorsítják az anyagcserét, ilyen például a görögdinnye, sárgadinnye, uborka, saláta.

Magvak:

magvak-pixabay

Tévhit, hogy a magas kalóriatartalmú dió nem ajánlott fogyókúra idején. A vitaminban bővelkedő, sok növényi eredetű fehérjét és anyagcsere-serkentő zsírokat tartalmazó magvak − dió, mogyorófélék, lenmag, szezámmag − igenis segítik a fogyást, persze naponta egy kis maréknyinál ne együnk többet belőlük. Ha például az étkezések között rágcsálunk vagy salátához, pékáruhoz fogyasztjuk, jelentősen csökkentik az étvágyat.

Állati fehérjék:

halétel-pexels

A fehérjék lebontása a legnehezebb szervezetünk számára, több energia szükséges hozzá, mint más tápanyagokhoz. Ráadásul nagyon laktató, így kisebb mennyiség is eltelít. Ha tehetjük, együnk sok tengeri halat, de megfelelő a csirke, a pulyka és a sovány vörös hús is. Ugyancsak remek és kalóriaszegény fehérjeforrás a tojás és túró.

Gabonák, kenyerek:

kétszersült-pixabay

A teljes kiőrlésű gabonákból készült kétszersültek, száraz kenyerek megkötik a koleszterint, rosttartalmuk serkenti az emésztést és szabályozzák a vércukorszintet.

Magas rosttartalmuk miatt sok energiába kerül szervezetünknek a gabonapelyhek megemésztése is, így azok szintén zsírégető hatásúak. Együnk sok zabot és korpát!

Fűszerek:

csili-publicdomainpictures

A chilit, erős paprikát vagy cayanne borsot tartalmazó élelmiszerek zsírégetők. A bennük található kapszaicin gyorsítja az anyagcserét, hatására szervezetünk extra kalóriát éget el még körülbelül 20 perccel az elfogyasztása után is.  Ugyanilyen hatása van a kardamomnak.

A gyömbér fogyasztó hatását a benne lévő illóolajoknak és csípős vegyületeknek, a gingerolnak és a shogaolnak köszönheti, melyek serkentik a vérkeringést és az emésztést, fokozzák a gyomornedvek kiválasztását.

Italok:

egy pohár víz-pexelsA tejben és tejtermékekben található kalcium a zsírsejteket égetési üzemmódba állítja és gátolja az újabb zsírsejtek kialakulását.

A bőséges vízfogyasztás növeli az anyagcsere sebességét. Kutatások szerint egy pohár víz körülbelül 25 kalóriát éget el.

A zöld tea rendszeres fogyasztása kismértékben növeli az anyagcsere sebességét, ezáltal a zsírégetést is.

Kapcsolódó Cikkek

  • Legyél te a fesztiválkirálynő!

    Legyél te a fesztiválkirálynő!

    Javában pörög a nyári fesztiválszezon, amikor szinte kötelező az extrém kinézet. Modellünk gyönyörű sminkjét Bandrus Nóra készítette, a hozzáillő vagány hajkoronát pedig Szokolyai Adrienn-nek köszönhetjük.

  • Forró testbe hideg levest!

    Forró testbe hideg levest!

    Az étkezés a kánikulában nehéz ügy, hiszen a hőség által megterhelt szervezet nem kívánja a nehéz táplálékot, a tartalmas ételeket és a rostokat.