EUR: 304,94 Ft
CHF: 276,39 Ft
2017. július 25., kedd
Kristóf, Jakab

Egyéb XVI.kerület

Mátyásföldön szerelik össze a díjnyertes zöld buszokat

Budapest, 2015. október 8. A magyar mérnökök által tervezett és fejlesztett Modulo buszcsalád elektromos hajtású buszai készülnek a NABI (North American Bus Industries) budapesti, mátyásföldi buszkarosszéria-gyártó és összeszerelő üzemében 2015. október 8-án. A kompozit műanyagból készül karosszériaelemek variálásával és összeragasztásával többféle hosszúságú busz építhető. A buszokból már járnak a fővárosban, a 15-ös, a 16-os és a 26-os vonalon. MTI Fotó: Balaton József

Belül nagy…
MTI Fotó: Balaton József

A Modulo buszok fejlesztője, az Evopro-csoport kapta a napokban a 2015-ös Innovációs Nagydíjat. Az úgynevezett zöld buszokat Mátyásföldön gyártják, és a fővárosban a 15-ös, a 16-os és a 26-os vonalán utazhatunk rajtuk.

A benzinfaló szörnyetegek kora talán leáldozóban van. Legalábbis az Evopro mérnökiroda fejlesztései ebbe az irányba mutatnak, ugyanis a Modulo buszcsalád tagjai tágasak és elektromos hajtásúak. A magyar mérnökök által tervezett zöld buszok a NABI (North American Bus Industries) budapesti, mátyásföldi buszkarosszéria-gyártó és -összeszerelő üzemében készülnek.

modulo

…kívül kicsi

A könnyű karosszéria és az elektromos hajtás miatt rendkívül alacsony fogyasztásúak és többféle hajtásrendszerrel (elektromos, hibrid, CNG, EURO 6) rendelhetők.

Valamennyi jármű speciális eBUS-READY karosszériával készül, ami azt jelenti, hogy a nem teljesen elektromos hajtásrendszerű buszok később is gyorsan átalakíthatók tisztán elektromos üzeművé.

A Modulo a nevét moduláris felépítéséről kapta, ennek köszönhetően különböző utasbefogadó tér alakítható ki. A buszok utastere többnyire alacsony padlós, nagy a belmagasságuk és könnyű a rájuk való fel- és leszállás.

Kapcsolódó Cikkek