EUR: 308,90 Ft
CHF: 288,02 Ft
2017. január 20., péntek
Fábián, Sebestyén

Életmód

Pofonegyszerű módszer a migrén ellen!

Létezik, hogy ennyire egyszerű? A szakértő azt állítja, egy kis tornával és masszázzsal sokan megszabadulhatnak az életüket akár évek, vagy évtizedek óta megkeserítő migréntől. A krónikus fejfájástól szenvedők egy részénél ugyanis a kínzó fejgörcsök hátterében egyszerű izommerevség áll.

Erős, hosszan tartó, látászavarokkal, hányingerrel járó fejfájás, amit nem enyhít sem gyógyszer, sem az ágynyugalom. Ez a migrén, amely kortól és nemtől függetlenül bárkinél jelentkezhet. A népesség 10 százaléka szenved tőle, leggyakrabban a 20-50 év közötti nőket érinti a migrén. Amerikai kutatások szerint az elmúlt kb. negyven évben a fejlett országokban két-háromszorosára nőtt a migrén gyakoriságának a száma, aminek a mozgásszegény életmód, a sok ülés lehet az egyik oka.

dr. moravcsik bence balázs-kapott– A helytelen testtartás miatt a nyakizmokat érintő, krónikus izommerevség, izomgörcs alakíthat ki úgynevezett csigolyablokkokat. A koponya és az egyes nyakcsigolya között (első grafika), vagy az egyes és kettes nyakcsigolya között (második grafika) húzódó pici lokális izmok funkciózavara is kiválthat migrénes fejfájást – mondta dr. Moravcsik Bence Balázs, a Budapesti Mozgásszervi Magánrendelő ortopéd- traumatológusa, gerincgyógyász szakorvos.

Vannak olyan gyakorlatok, amelyek rendszeres elvégzésével sokat javíthatunk állapotunkon, és akár meg is előzhető a migrén. A mozgásszervi szakértő szerint elég néhány alkalommal felkeresni egy fizioterapeutát, vagy gyógytornászt, aki megmutatja, milyen feladatokat kell elvégezni. Ezeknek a gyakorlatoknak mind az a céljuk, hogy helyreállítsák a gerincoszlop izomegyensúlyát. Elég naponta 20 percet rászánni. Súlyosabb esetben a manuálterapeuta az, aki segíthet a csigolyák közötti blokkok feloldásában.

izomgörcs1-kapottizomgörcs2-kapott

– A stressz egyébként is hozzájárul a panaszok felerősödéséhez, hiszen leggyakrabban a nyakat, a csuklyás izomzatot terheli meg. Ha még ehhez tartáshiba is társul, olyan panaszokat okozhat, akár például migrén formájában, amelyek maguktól nem múlnak el. Van, akinél használ a gyógyszer, de abban hiszek, hogy a kiváltó okot kell megszüntetni, nem pedig egy átmeneti megoldást alkalmazni – tette hozzá Dr. Moravcsik Bence Balázs.

Döntsük, nyújtsuk, ne körözzünk!

Erősítse és nyújtsa nyaki mélyizmait rendszeresen! Ne végezzen körkörös mozdulatot a fejével, inkább hajtsa előre, hátra, majd két oldalra! Figyeljen rá, hogy a füle minél jobban megközelítse a vállcsúcsát. Húzza ki magát, háta, gerince legyen egyenes. Mutatóujjával nyomja hátra a fejét addig, amíg álla egy szintben nem lesz a mellkasával. Végezze el néhányszor a feladatot. Ha van rá lehetősége, rendszeresen járjon masszíroztatni, amely során foglalkoznak a mély nyaki izomzattal.

Kapcsolódó Cikkek