EUR: 309,07 Ft
CHF: 288,25 Ft
2017. január 22., vasárnap
Artúr, Vince

Belföld

Bővül a magyar élelmiszerek exportja Kínába

A közelmúltban több magyar élelmiszeripari cég is sikeresen exportálta termékeit Kínába a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) közreműködésével. A Bonbonetti, a Detki keksz, a Csányi Pincészet és a Roll’M Food kivitelének összértéke meghaladta a 100 millió forintot.

Az utóbbi időszakban nő a Kínába irányuló magyar élelmiszer kivitel a Magyar Nemzeti Kereskedőház tevékenységének köszönhetően. A közelmúltban négy magyar cég exportált csokoládét, kekszet, egyéb édességeket és borokat a távol-keleti országba.

A kínai partnerrel a megrendeléseket megelőzően a Kereskedőház hosszas tárgyalásokat, egyeztetéseket folytatott, illetve magyarországi gyárlátogatást is szervezett. A megállapodások értelmében a Bonbonetti csokoládét és drazsét, a Detki szintén kekszet, a Roll’M egyéb édesipari terméket exportált összesen több mint 65 tonna mennyiségben. A Csányi Pincészet pedig két konténernyi bor kivitelére kapott megrendelést. A mostani szállítmányokat követően további, folyamatos exportra kerülhet sor a fenti termékek esetében.

Slágertermék lehet a magyar marhahús?

A borokon és édesipari termékeken kívül a magyar marhahús iránt is egyre nagyobb a kereslet Kínából. A Magyar Nemzeti Kereskedőház közreműködésével idén már több alkalommal szállított a magyar Tendon Kft. marhahúst Kínába. Ez azért is bír kiemelt jelentőséggel, mert Magyarország az első uniós tagállam, amely sikeresen exportált marhahúst Kínába. A Magyar Nemzeti Kereskedőháznak kulcsszerepe volt az ügylet megvalósításában, hiszen az exportra vonatkozó szigorú szabályok miatt hosszas egyeztetésekre van szükség egy-egy sikeres üzlet megkötéséhez, több évet is igénybe vesz egy szerződés aláírása.

Az MNKH aktív szakmai munkájának köszönhetően naprakész piaci információkkal segít a vállalkozásoknak leküzdeni az eltérő üzleti kultúra, elosztási csatornák, fogyasztási szokások, nyelv és a távolság miatti akadályokat. A fagyasztott marhahús sikeres értékesítése bizonyítja, hogy nemzetközileg versenyképesek a magas minőségű magyar húsipari termékek.

,,A Keleti Nyitás stratégiája mentén az egyik legjelentősebb partnerünk a Kínai Népköztársaság. Az ország vezető gazdasági szerepe, valamint a folyamatosan növekvő kereslet a magyar termékek iránt tovább erősítik a gazdasági-kereskedelmi együttműködést a két ország között. Az üzleti kapcsolatok kialakítását jelenleg két kínai irodával segíti a Kereskedőház” – mondta Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

A kínai piacon elsősorban az élelmiszeripar, a mezőgazdaság és az agráripar, a vízipari technológiák, szoftverfejlesztés, tervező- és mérnöki tevékenység és a turisztikai együttműködések területén érhetnek el sikereket a magyar vállalkozások.

Kapcsolódó Cikkek