EUR: 307,73 Ft
CHF: 286,74 Ft
2017. január 17., kedd
Antal, Antónia

Külföld

Google: az elütött gyalogosok hozzátapadnak az autóhoz

2014. május 28.
A Google amerikai informatikai óriáscég által 2014. május 28-án közreadott dátummegjelölés nélküli kép a vállalat saját fejlesztésű, önmagát vezető autójának korai verziójáról. A jármű minden emberi beavatkozás nélkül vezeti magát, nincs benne kormány, gáz és fékpedál. A kezelőfelülete mindössze egy navigációs képernyőből, valamint egy start és egy stopgombból áll. (MTI/EPA/Google)

Szabadalmat nyújtott be a Google amerikai internetes óriáscég egy olyan ragadós anyagra, amellyel a vállalat által gyártott önjáró autók motorháztetőjét vonnák be, és amelynek köszönhetően egy esetleges balesetben az elütött gyalogos az autóhoz tapadna.

A Google a dokumentum szerint ezzel akarja megakadályozni, hogy az ütközést követően további ütések érjék az elgázolt gyalogost.

A május 17-én kelt szabadalom értelmében a különleges anyagból álló réteg a motorháztetőt, a lökhárítót és a gépkocsi elülső sárhányóit borítaná. A ragadós anyagot normális körülmények között egy érzékeny borítás fedné el, amely egy esetleges összeütközés hatására leválna, és a ragasztóréteg “légypapírként” tapasztaná a járókelőt az autó elejére.

Röviddel azután, hogy a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) leszerződött a Google anyacégével, az Alphabettel, Sergio Marchionne, az autógyártó cég elnöke azt mondta, öt éven belül már a közutakon közlekedhetnek a vezető nélküli autók.

Május elején az Alphabet bejelentette, hogy mintegy száz Chrysler Pacifica típusú hibrid minibuszt rendelt az FCA-tól, hogy megduplázza autóflottáját, amellyel a Google Car projekt keretében az önjáró autókat teszteli.

Az internetes óriáscég 2009-ben egy Toyota Prius típusú személyautóval kezdte meg az önjáró technológia tesztelését. Jelenleg a projekthez mintegy hetven különböző márkájú és típusú autó tartozik, köztük a Google saját tervezésű, 2014-ben bemutatott járműve.

Kapcsolódó Cikkek