EUR: 307,79 Ft
CHF: 282,24 Ft
2017. május 29., hétfő
Magdolna

Belföld

Ráerősít a szlovák−magyar kapcsolatokra a kereskedőház

Egész napos gazdaságélénkítő túrát szervezett a Magyar Nemzeti Kereskedőház a Felvidékre a múlt héten. Az esemény a Csillagtúra elnevezésű program keretén belül zajlott, amelynek lényege, hogy a Kárpát-medencei Gazdasági Régióhoz tartozó országok között szorosabbra fűzze a gazdasági együttműködést. Az első áprilisi vizit Romániát vette célba, másodjára pedig Szlovákia volt soron május elején.

A Dunaszerdahely és térségét körüljáró túra során vállalkozók és politikusok találkoztak egymással, de ott volt például Varga Tibor, a Magyar Nagykövetség Üzleti Központjának tanácsosa is. A diplomata arról számolt be, hogy Szlovákia 2015-ben Magyarország harmadik legfontosabb kereskedelmi partnere volt az összes viszonylatot figyelembe véve. Mindez azt jelenti, hogy az ezen a csatornán történő kereskedés a teljes magyar külkereskedelem több mint öt százalékát adta tavaly. Magyarország szempontjából az export ugyancsak ötszázalékos súlyt képvisel, míg az import vonatkozásában ez már 5,4 százalékot ért el az előző évben. Varga azt is kiemelte, hogy a magyar nagykövetség és a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) között jól működik a munkamegosztás a kis- és közepes vállalatok megsegítésében.

A helyi gazdasági élet szereplői ugyancsak arról számoltak be, hogy az elmúlt időszakban eddig nem tapasztalt módon fejlődtek a magyar−szlovák gazdasági kapcsolatok. Ennek egyik jellemzője, hogy a gazdasági tevékenységek rendkívül széles skálán mozognak: számos tranzakció történt az áru és szolgáltatások szektorában, de a kétoldalú tőkekapcsolatokban, munkaerő-teremtésben vagy éppen a határon átnyúló közúti és energetikai infrastruktúra-fejlesztésben, valamint a környezetvédelmi együttműködés terén szintén komoly aktivitás mutatkozik. Mindezek alapja a regionális együttműködés, amelynek fontos eleme az uniós alapok hatékonyabb felhasználása.

A Kárpát-medencei Gazdasági Régiót az MNKH még tavaly ősszel hívta életre. A kezdeményezés fő eleme, hogy a szomszédos hét ország magyar lakta területein, illetve Lengyelországban összesen 22 kereskedőházat nyílt a kétoldalú kereskedelmi és üzleti kapcsolatok elmélyítése érdekében. A hálózat létrehozásának elsődleges célja a Kárpát-medencei gazdasági régió kialakítása, amely a tervek szerint − a visegrádi négyek együttműködéséhez hasonlóan − megkerülhetetlen tényezőt és erőteret jelentene Közép-Európán belül.

Kapcsolódó Cikkek