EUR: 308,15 Ft
CHF: 266,47 Ft
2017. október 18., szerda
Lukács

Életmód

A hét aranyszabály, amit minden nőnek tudnia kell!

Portrait of blonde woman with straw hat on the beach, Image: 280534589, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Wavebreak

A napszemüveg és a kalap remek fényvédő  ( Profimedia)

Nyáron fokozott kihívásokkal néz szembe arcbőrünk is. Íme, néhány praktikus tanács, hogy megvédjük a káros sugárzástól:

1. Az arcbőr védelmére a legjobb a széles karimájú kalap, a nagy méretű, jól árnyékoló, UV-védelemmel ellátott napszemüveg vagy romantikusoknak a napernyő.

2. Fontos a bőrtípusnak megfelelően kiválasztott faktorszámú arckrém, amely UV-B- és UV-A-szűrőt is tartalmaz.

3. A túl zsíros arckrémek és testápolók a nap hatására előhívják a pattanásokat, és figyeljünk arra, hogy a kozmetikumok is okozhatnak fényérzékenységet.

4. Nyári időszakban nem célszerű gyümölcssavat (AHA) és szalicilsavat (BHA) tartalmazó krémeket használni, mert ha ilyenkor nap éri a bőrt, az nagy eséllyel reagál pigmentfoltokkal.

5. Napsütésben ne fújjuk a parfümöt a nyakra, mert az illatanyag és a nap kölcsönhatásából krónikus gyulladás alakulhat ki. Nyáron ajánlott az illatot inkább a hajtőre fújni.

6. Szemöldök- és bajuszszőrtelenítés után tilos napra menni! Ha ilyen állapotban nap éri a szőrtelenített bőrfelületet, a kis piros foltok bebarnulnak, illetve az eltávolított bőrréteg alatti érzékenyebb felület könnyebben megéghet és elszíneződhet a nap hatására. Ez az elváltozás rendkívül nehezen kezelhető.

7. A bőr nem felejt! Ez azt jelenti, a napfénykárosodás abban az értelemben maradandó, hogy egy-egy csúnya leégés után nagyobb az esélye a ráncosodásnak és a bőr különböző daganatos megbetegedéseinek.

Címkék

Kapcsolódó Cikkek

  • Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Magyarországon a 6–8 éves gyerekek több mint 20 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ezen belül a fiúknál 20,5, a lányoknál 21,9 százalék ez az arány az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint.

  • Népszerűek a hazai borvidékek

    Népszerűek a hazai borvidékek

    Jelentős eltérések vannak az egyes hazai borvidékek ingatlanpiacán: néhol az ingatlanár-robbanás már javában érzékelhető, néhol még nem tapasztalható komolyabb mozgás.

  • Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Átlagosan napi két órát töltenek közösségi oldalak előtt és az életük felét már online térben élik az úgynevezett Z generációhoz tartozó magyar fiatalok, akik már többet kommunikálnak az interneten, mint személyesen – ismertették egy friss kutatás eredményeit az M1 aktuális csatornán vasárnap.