EUR: 308,03 Ft
CHF: 267,56 Ft
2017. október 18., szerda
Lukács

Életmód

Fétisek és egyéb állatfajták

Woman, Gothic, dark-haired, parasol and glossy corset, Image: 146469252, License: Rights-managed, Restrictions: MR_Yes, PR_No, Model Release: yes, Credit line: Profimedia, imageBROKER

A fetisiszták számára nem a partner, hanem annak egy testrésze az izgató (Profimedia)

A szexualitást ma már nem csupán a személyes vágyak, hanem a divattrendek is befolyásolják. A fetisizmusnak is van egy olyan olvasata, hogy nem más, mint ártalmatlan játék, ami bőrbe és lakkba csomagolva habosítja fel az unalmas, hétköznapi szexuális életet. A valóság azonban nem mindig ennyire romantikus.

Greenaway Párnakönyv című filmjében a főhősnő, Nagiko gyerekkora óta rabja annak, ha a testére írnak. Fétise egyben a bosszú eszköze is, hiszen miközben ízlelgeti a szexualitás titkait, emberi testre festett könyvekkel teljesíti ki bosszúját apja gyilkosán. Nem ez az egyetlen film, amelyben szerepel a fetisizmus misztikuma, a Született feleségekben például a pedáns Bree férje, Rex Van de Kamp is egy domina szolgálatait veszi igénybe, hogy kiélhesse szexuális perverzióját, ami nem más mint, hogy tűsarkakkal tipegjenek végig rajta. A fétisfilmeknek egyébként hatalmas piacuk van a pornóiparon belül.

A fetisizmus lényegét Alfred Binet francia fejlődéspszichológus 1887-ben fogalmazta meg – a kifejezést egyébként Sigmund Freud vitte át a köznyelvbe –, amikor arról beszélt, hogy élettelen tárgyakat is fel lehet ruházni szexuális vonzerővel. Bármi lehet a vágy tárgya: női alsónemű, harisnya, cipő, csizma, karkötő, a lényeg, hogy a tárgyfetisisztának nem kell partner. Vannak, akik bizonyos testrészeket kedvelnek, számukra egy lábfej, egy csukló vagy egy hajzuhatag okoz szexuális izgalmat, ebben az esetben pedig nem a partner személye számít, hanem csak egy részlete.

A latexfétis az egyik legelfogadottabb fetisizmus. Nyina szívesen bújik feszes, démoni erőt sugárzó ruhákba.

– Ez az anyag teljesen elzár a külvilágtól, átformálódom, és más lesz a személyiségem. Minden idegszálammal a szexre koncentrálok, ki vagyok éhezve az érzéki kalandokra – magyarázta Nyina a latex erejét. – Egy latexkesztyűbe bújtatott kézzel egészen más a tapintás, a külvilág eltompul. A dark-goth jellegű fűzőkben pedig igazi romlott hercegnőnek érzem magam.

 

 

 

A következő héten: Félrelépegető

Bizarr bálványok

A legbizarrabb fétiskedvelőket a szakirodalom kategóriákba sorolja.

Altocalcifil – A magas sarkak iránt vonzódik.
Ginonudomán – Másokról letépi a ruhát, mert ez hozza izgalomba.
Hirsutofil – A póthaj iránt érez szexuális vágyat.
Cremastistofil – Azokra mondják, akik felizgulnak, ha kirabolják őket.
Teratofil – Ronda emberek iránt vonzódik.
Cleptofil – Bizonyos dolgok lopása által jut szexuális kielégüléshez.
Nasofil – Felizgul partnere orra láttán.
Odaxefil – Harapás következtében él át szexuális örömöt.
Partenofil – Fétise a lányok szüzességének elvétele.

 

 

A henna festés akár egy huncut hétköznapi fétis is lehet

A hennafestés akár egy huncut hétköznapi fétis is lehet

Titkos fegyverek

A hétköznapokban egy csipetnyi fétis akár szexis is lehet. Maradjon rajtunk a tűsarkú cipő az előjáték alatt, bolondítsuk meg egy cuki kis fűzővel a szexet, vagy kényeztessük egy hosszú gyöngysorral kedvesünket.

 

Címkék

Kapcsolódó Cikkek

  • Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Magyarországon a 6–8 éves gyerekek több mint 20 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ezen belül a fiúknál 20,5, a lányoknál 21,9 százalék ez az arány az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint.

  • Népszerűek a hazai borvidékek

    Népszerűek a hazai borvidékek

    Jelentős eltérések vannak az egyes hazai borvidékek ingatlanpiacán: néhol az ingatlanár-robbanás már javában érzékelhető, néhol még nem tapasztalható komolyabb mozgás.

  • Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Átlagosan napi két órát töltenek közösségi oldalak előtt és az életük felét már online térben élik az úgynevezett Z generációhoz tartozó magyar fiatalok, akik már többet kommunikálnak az interneten, mint személyesen – ismertették egy friss kutatás eredményeit az M1 aktuális csatornán vasárnap.