EUR: 305,02 Ft
CHF: 276,54 Ft
2017. július 23., vasárnap
Lenke

Külföld

Lezuhant egyiptomi gép: hozzáfértek az egyik feketedoboz adataihoz

Sikerült letölteni a májusban lezuhant egyiptomi repülőgép egyik feketedobozából az adatokat, és elkezdődött a felkészülés elemzésükre – adta hírül szerdán a légi katasztrófa oka után nyomozó egyiptomi bizottság.

Az Airbus A320-as repülő Párizsból Kairóba tartva május 19-én a Földközi-tengerbe zuhant fedélzetén 66 emberrel, akik közül senki nem élte túl a katasztrófát. A gép roncsainak egy részét és két, súlyosan megrongálódott feketedobozát egy hónappal később találták meg háromezer méter mélyen a tengerfenéken, és hozták a felszínre.

Az egyiptomi nyomozók a repülőnek abból a feketedobozából nyerték ki e hét szerdára az információkat, amelyek a repülési adatokról árulkodnak. Meglátásuk szerint a készülék a repülőút egészéről rögzítette az adatokat, a párizsi felszállástól kezdve egészen a katasztrófáig.

A másik feketedoboz a pilótafülkében elhangzottakat vette fel. Ezt a dobozt még Franciaországban javítgatják, hogy hozzájuthassanak a hangfelvételhez, amelyen beszélgetéseken túl vészjelzők és egyebek hangjai – például a hajtóművek zaja, annak változásai – is lehetnek, és segíthetnek az oknyomozásban.

Az egyiptomi védelmi minisztérium által közreadott kép a lezuhant EgyptAir egyiptomi légitársaság egyik Airbus A320-as személyszállító repülőgépének roncsdarabjairól, amelyeket a Földközi-tengerben találtak Alexandria városától északra - Fotó: MTI

Az egyiptomi védelmi minisztérium által közreadott kép a lezuhant EgyptAir egyiptomi légitársaság egyik Airbus A320-as személyszállító repülőgépének roncsdarabjairól, amelyeket a Földközi-tengerben találtak Alexandria városától északra – Fotó: MTI

Az egyiptomi bizottság közölte azt is, hogy a tengerből felszínre hozott roncsdarabok magas hőmérséklet okozta károsodásról árulkodnak. Ez egybecseng azokkal a műszaki üzenetekkel, amelyeket a repülő ACARS adattovábbító rendszere küldött folyamatosan a földi légiirányításnak a gép rendszereinek működéséről, illetve esetleges meghibásodásáról. Az ACARS füstöt jelzett a pilótafülkéhez közeli mosdóból percekkel azelőtt, hogy a repülőgép eltűnt a földi radarokról.

Mindezek alapján szakértők egyre inkább hajlanak arra, hogy a szerencsétlenséget műszaki hiba okozta, nem pedig terrortett.

Kapcsolódó Cikkek