2017. november 21., kedd
Olivér

Életmód

Szívderítő tippek

girl-1289460_1920A szívünk egy életen át szolgál bennünket, néhány dolgot azonban mi is tehetünk érte a hétköznapokban.

  1. Gyalogoljunk sokat! Hagyjuk ki a liftet, vigyük le a kutyát sétálni és felejtsük el az autót. Járás közben a szív automatikusan gyorsabban és erősebben pumpál. A gyaloglás csökkenti a magas koleszterinszintet és a magas vérnyomást.
  2. Nevessünk! A nevetés nemcsak a hangulatunkra és életszemléletünkre van pozitív hatással, de fokozza a vérkeringést, csökkenti a szívroham és más szív- és érrendszeri problémák kockázatát.
  3. Szabaduljunk meg a súlyfeleslegtől! Minél hosszabb ideje élünk zsírfelesleggel, annál nagyobb a szív- és érrendszeri problémák kockázata, amelyek elsősorban az érfalak megvastagodásában nyilvánulnak meg. Már néhány kiló fogyás is közel 50 százalékkal csökkenti e problémák kialakulását.
  4. Csökkentsük a sóbevitelt! A túlzott sófogyasztás összefüggésben áll a magas vérnyomással, amely a szívbetegség magas kockázati tényezője.
  5. Kortyoljunk vörösbort! Számos tanulmány kimutatta, hogy napi egy-két pohár vörösbor jót tesz szívünk egészségének, hatékonyan megelőzheti a szív- és érrendszeri betegségeket.

Kapcsolódó Cikkek