2018. február 25., vasárnap
Géza

Életmód

Szívderítő tippek

girl-1289460_1920A szívünk egy életen át szolgál bennünket, néhány dolgot azonban mi is tehetünk érte a hétköznapokban.

  1. Gyalogoljunk sokat! Hagyjuk ki a liftet, vigyük le a kutyát sétálni és felejtsük el az autót. Járás közben a szív automatikusan gyorsabban és erősebben pumpál. A gyaloglás csökkenti a magas koleszterinszintet és a magas vérnyomást.
  2. Nevessünk! A nevetés nemcsak a hangulatunkra és életszemléletünkre van pozitív hatással, de fokozza a vérkeringést, csökkenti a szívroham és más szív- és érrendszeri problémák kockázatát.
  3. Szabaduljunk meg a súlyfeleslegtől! Minél hosszabb ideje élünk zsírfelesleggel, annál nagyobb a szív- és érrendszeri problémák kockázata, amelyek elsősorban az érfalak megvastagodásában nyilvánulnak meg. Már néhány kiló fogyás is közel 50 százalékkal csökkenti e problémák kialakulását.
  4. Csökkentsük a sóbevitelt! A túlzott sófogyasztás összefüggésben áll a magas vérnyomással, amely a szívbetegség magas kockázati tényezője.
  5. Kortyoljunk vörösbort! Számos tanulmány kimutatta, hogy napi egy-két pohár vörösbor jót tesz szívünk egészségének, hatékonyan megelőzheti a szív- és érrendszeri betegségeket.

Kapcsolódó Cikkek

  • Az a csodálatos fokhagyma

    Az a csodálatos fokhagyma

    Különleges ízjavító hatása miatt a fokhagymát az egész világon kedvelik. Egyes ókori népek varázserőt tulajdonítottak neki, Egyiptomban szent növényként tisztelték.

  • Tokaji Aszú sikere a Világ legnagyobb borversenyén

    Tokaji Aszú sikere a Világ legnagyobb borversenyén

    A Patricius Borház 2007-es évjáratú Tokaji Aszú 6 puttonyos borát a Világ negyedik legjobb édes borának választották, a Best Wine of the World 2017 – a Világ Legjobb Bora 2017 borversenyen, melynek eredményeit a közelmúltban jelentették be.

  • E-matrica: Idén sem kifizetődő a feledékenység

    E-matrica: Idén sem kifizetődő a feledékenység

    Az útdíjfizetési szabályozás alapjait érintő változások léptek életbe január 1-jén. A fontosabb rendelkezések közé tartozik a pótdíj-maximalizálás szabályainak átalakítása, a pótdíjfizetési határidők meghosszabbítása és a kedvezményes különbözeti pótdíj bevezetése.

  • A nyugtalan láb cukorbetegséget is jelezhet

    A nyugtalan láb cukorbetegséget is jelezhet

    A nyugtalanláb-szindróma az érző- és mozgatóidegek zavara, mely az alvászavarok körébe tartozik, és nagyban hátráltatja a pihentető alvást: a benne szenvedő erőteljes késztetést érez alsó végtagjai mozgatására, melyet egyfajta viszkető, bizsergő, égő érzés vált ki.