EUR: 308,19 Ft
CHF: 266,21 Ft
2017. október 18., szerda
Lukács

Életmód

Az önkéntesség menő

Portrait of female volunteer gesturing thumbs up at breast cancer campaign in park, Image: 184547324, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Wavebreak

A 18-29 év közöttiek 40 százaléka önkénteskedik (Profimedia, Wavebreak)

Az önkéntes munkának Nyugat-Európa számos országában komoly hagyományai vannak, és nálunk is egyre többen érzik úgy, hogy segíteni jó, hiszen az önkéntesség a közösségépítés egyik eszköze. Alapelve a szolidaritás. Az önkéntes segítő munkát kínálók és keresők  számára az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért felelős államtitkársága folyamatosan üzemeltet egy oldalt (www.onkentes.gov.hu), ahol bárki megtalálhatja a neki való munkát, és elérhető valamennyi szervezet, amely önkéntes lehetőséget kínál. Magyarországon csaknem minden harmadik ember végez ilyen tevékenységet. Egy felmérés szerint a 18–29 év közöttiek 40 százaléka önkénteskedik az idősgondozásban, a fogyatékkal élő emberekkel való foglalkozás és gyermekfelügyelet területén, ételosztásnál, rendezvényszervezésben, kertrendezésben, szemétszedésben, de irodai, adminisztratív munkákra is sokan jelentkeznek.

Kapcsolódó Cikkek

  • Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Veszélyes a gyerekkori elhízás

    Magyarországon a 6–8 éves gyerekek több mint 20 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ezen belül a fiúknál 20,5, a lányoknál 21,9 százalék ez az arány az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint.

  • Népszerűek a hazai borvidékek

    Népszerűek a hazai borvidékek

    Jelentős eltérések vannak az egyes hazai borvidékek ingatlanpiacán: néhol az ingatlanár-robbanás már javában érzékelhető, néhol még nem tapasztalható komolyabb mozgás.

  • Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Egy kutatás szerint magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő

    Átlagosan napi két órát töltenek közösségi oldalak előtt és az életük felét már online térben élik az úgynevezett Z generációhoz tartozó magyar fiatalok, akik már többet kommunikálnak az interneten, mint személyesen – ismertették egy friss kutatás eredményeit az M1 aktuális csatornán vasárnap.