EUR: 308,35 Ft
CHF: 288,06 Ft
2017. március 22., szerda
Beáta, Izolda, Lea

Belföld

Demszky miatt állt a 4-es metró fúrópajzsa

Milliókba került a 4-es metró építésekor, hogy Demszky Gábor főpolgármester miatt le kellett állítani az egyik fúrópajzsot – tudta meg a Lokál. A többéves történetre most derült fény, miután a metrót építő cég egyik dolgozója elmesélte lapunknak a megdöbbentő történetet.

A 4-es metró végtelen hosszú építése kitűnő kampányolási lehetőség volt az akkori MSZP–SZDSZ-es városvezetésnek. Elkeresztelték például a fúrópajzsokat és az alagutakat is, sajtóutat szerveztek Lengyelországba a gyártó cég üzemébe, metrós bögrét, metrós esőkabátot, metrós naptárat osztogattak a médiamunkásnak. Ezenkívül több választási kampány központi témájává is emelték a 4-es metrót, nemcsak fővárosi, de országos szinten is.

A legnagyobb felhajtás mindig akkor volt, amikor a fúrópajzsok betörtek egy-egy új állomásra. Ilyenkor jelen volt a metróépítő cég és a főváros vezérkara, élükön a főpolgármester Demszky Gábor is. Az egyik ilyen alkalommal azonban történt egy kis hiba.

Budapest, 2007. szeptember 13. Demszky Gábor főpolgármester fényképez, amikor elérte a 4-es metró egyik alagútfúró szerkezete az első állomást a Tétényi útnál, a 14 méter mélyen kialakítandó metróállomásnál. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

Budapest, 2007. szeptember 13.
Demszky Gábor főpolgármester fényképez, amikor elérte a 4-es metró egyik alagútfúró szerkezete az első állomást a Tétényi útnál, a 14 méter mélyen kialakítandó metróállomásnál.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

– Már nem emlékszem pontosan, hogy melyik állomáshoz tört volna be a fúrópajzs, de a főpolgármester úr nem volt idehaza, éppen külföldön volt hivatalos úton. A vezetéstől kaptunk egy utasítást, hogy le kell állnunk. Tudni kell, hogy a pajzs leállása naponta több millió forintba került. Ennek ellenére be kellett várnunk a főpolgármester urat, aki egy vagy két nappal később meg is érkezett – mondta el a Lokálnak a 4-es metró építésén dolgozó férfi, aki hozzátette: a sajtótájékoztató rendben lezajlott, a pajzs ünnepélyesen áttört, de mindenkinek, aki tudott róla a lelkére kötötték, mert nem voltak olyan sokan, hogy lakatot kellett tenniük a szájukra.

Az üggyel kapcsolatban kerestük Demszky Gábort is, akit lapzártánkig nem értünk el.

34 évig csak tervezgették

A 4-es metró a Kelenföldi és a Keleti pályaudvart köti össze. Az első tervek már 1972-ben elkészültek a vonalra, de csak  2006-ban kezdődtek a munkálatok. Többször csúszott az átadás, ami végül 2014-ben történt meg. Az 1996-ban tervezett 120 milliárdhoz képest az összköltségek 452 milliárdra rúgtak. Demszky Gábor 1990 és 2010 között vezette a fővárost.

Budapest, 2007. június 26. Demszky Gábor főpolgármester a kelenföldi indítóállomáson, az Etele téren a Zsuzsa nevű, 140 méter hosszú alagútban, amikor a sajtó képviselőinek bemutatja a 4-es metró alagutakból megépült, összesen közel 200 tübingből álló szakaszait. MTI Fotó: Beliczay László

Budapest, 2007. június 26.
Demszky Gábor főpolgármester a kelenföldi indítóállomáson, az Etele téren a Zsuzsa nevű, 140 méter hosszú alagútban, amikor a sajtó képviselőinek bemutatja a 4-es metró alagutakból megépült, összesen közel 200 tübingből álló szakaszait.
MTI Fotó: Beliczay László

Kapcsolódó Cikkek

  • Pénzügykutató: 4 százalék felett bővül a GDP az idén

    Pénzügykutató: 4 százalék felett bővül a GDP az idén

    A bruttó hazai termék (GDP) bővülésének üteme 4 százalék fölé emelkedhet, mivel az alacsony bázison megugranak a beruházások, a fogyasztást pedig a továbbra is dinamikusan emelkedő reáljövedelmek mellett az erősödő áruhitelezés is táplálja a Pénzügykutató szerdán bemutatott legfrissebb előrejelzése szerint.

  • FM: Magyarországon fel kell készülni a klímaváltozásra

    FM: Magyarországon fel kell készülni a klímaváltozásra

    A magyarországi erdőkbe gazdaságosan termelhető és a klímaváltozáshoz alkalmazkodni képes fa fajokat kell telepíteni és egyúttal meg kell gátolni az invazív fajok elterjedését, ugyanis az éghajlat változás miatt egyre melegebbek a nyarak, egyenlőtlen a csapadék eloszlás és a jelenlegi növényfajok visszaszorulóban vannak – mondta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter szerdán a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.